موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری سرطان
بسم الله الرحمن الرحیم    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
جستجو
مرکز جامع سرطان
تغییر سایز حروف: افزایش اندازه حروف کاهش اندازه حروف
صفحه اصلی > مقالات > رابطۀ چاقی و افزایش وزن با مرگ‌ومير ناشی از سرطان پروستات
رابطۀ چاقی و افزایش وزن با مرگ‌ومير ناشی از سرطان پروستات

رابطۀ چاقی و افزایش وزن با مرگ‌ومير ناشی از سرطان پروستات

Obesity and Weight Gain Linked to Prostate Cancer Mortality

تأثیر اضافه وزن بر سرطان پروستات در سطحی وسیع، بدون اينكه نتیجة قطعی برسد، بررسی شده است. اکنون، یک بررسی آينده‌نگر در 15 فوریه 2007 به‌طور واضح نشان می‌دهد که احتمال مرگ ناشی از سرطان پروستات در مردان چاق نسبت به مردان با وزن طبیعی بيش‌تر است. اگرچه در واقع، احتمال ابتلای آنها به بیماری بيش‌تر نیست.

دکتر مارگارت ای. رایت و همكاران از بخش ژنتیک و همه‌گير شناسي (اپيدميولوژي) سرطان برگرفته از يولتن انستيتوي ملي سرطان جلد 4 شماره 3، 16 ژانويه 2007 در مركز ملي سرطان می‌گویند یافته‌های آنها گزارش‌های قبلی در زمینۀ ارتباط چاقی و مرگ‌ومير ناشی از سرطان پروستات را تأیید می‌کند ولی برای اولین بار نشان می‌دهد که افزایش وزن پس از 18 سالگی نیز خطر مرگ ناشی از سرطان پروستات را افزایش می‌دهد.

دکتر رایت می‌گوید: «این مطالعه‌ای‌ وسیع است که نشان می‌دهد یک رابطه علت و معلولي قانع‌کننده‌اي بین چاقی و افزایش وزن بزرگسالان و مرگ ناشی از سرطان پروستات وجود دارد.» حدود 287.000 مرد 50 تا 71 ساله عضو AARP، وزن و قدشان را با ثبت‌نام در مطالعۀ برنامۀ غذایی سلامت (NIH-AARP (National Institues Of Health American Association Of Retired Person از سال 1995، گزارش ‌کردند. طی 5 تا 6 سال بعد، 9.986 سرطان پروستات و 173 مورد مرگ ناشی از بیماری گزارش شد.

نسبت به مردانی که شاخـص توده بـدنی (BMI) آنها كم‌تر از  25kg/m2 است، خطـر مرگ کسانی که اضافه وزن دارند 29/9-25=BMI,  بیست و پنج درصد افزایش می‌یابد.مردانی با چاقی (خفيف) 30-39/9=BMI چهل و شش درصد بیش‌تر در معرض خطر هستند و خطر در مردانی که به شدت چاق هستند 35>BMI دو برابر است.
دکتر رایت می‌گوید: «شيوع رو به افزایش چاقی در کشورهای غربی هشداردهنده است و کاهش خطر مرگ ناشی از سرطان پروستات تنها یک دلیل از دلایل بيشماري است که برای حفظ وزن سالم از طریق برنامة غذایی و ورزش وجود دارد.»


ارســال نـظر
کاربر گرامی برای طرح سوالات پزشکی به بخش مشاوره سلامت مراجعه نمایید تا سوال شما توسط متخصصین موسسه پاسخ داده شود. به سوالاتی که در این بخش ارسال میشوند ترتیب اثر داده نمیشود.

نام (اختیاری)
پست الکترونیک(اختیاری)
آدرس وبسایت یا وبلاگ (اختیاری)
نظرشمــا
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
اظهارنظرهای جدید به این مطلب،به ایمیل من ارسال گردد
* لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید *
لطفا حاصل عبارت را در محل زیر وارد نمایید:
= 2 + 8

مقالات رابطۀ چاقی و افزایش وزن با مرگ‌ومير ناشی از سرطان پروستات
 

مشاوره سلامت

عضو خبرنامه شوید



مطالب ارائه شده در پايگاه اينترنتي موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان صرفا جهت اطلاع رساني و افزايش آگاهي عمومي تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود
صفحه اصلی درباره ما نقشه سایت حفظ حریم شخصی ارتباط با ما پست الکترونیکی اعضاء