موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری سرطان
بسم الله الرحمن الرحیم    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
جستجو
مرکز جامع سرطان
تغییر سایز حروف: افزایش اندازه حروف کاهش اندازه حروف
صفحه اصلی > مقالات > بازماندگان لنفوم هوچکین مادامی که زنده هستند در معرض افزایش خطر ابتلا به سرطان‌های بافت سخ ...
بازماندگان لنفوم هوچکین مادامی که زنده هستند در معرض افزایش خطر ابتلا به سرطان‌های بافت سخت یا Solid
Template fotr cancer articles

بازماندگان لنفوم هوچکین مادامی که زنده هستند در معرض افزایش خطر ابتلا به سرطان‌های بافت سخت یا Solid cancers می‌باشند.

  • بر طبق یک بررسی اخیر که در آن چند متغیر تأثیرگذار بر خطراتی که این جمعیت از بیماران با آنها مواجه هستند تحلیل شد، بازماندگان لنفوم هوچکین (HL یاHodgkin lymphoma ) در تمام عمر خود احتمالاً در معرض افزایش بسیار زیاد خطر ابتلا به سرطان‌های بافت سخت قرار دارند. در نتایج حاصل از این بررسی بین‌المللی، که در 19 ماه مارس در سال 2007 به‌صورت (آنلاین) چاپ شد، برآورد این خطر ارائه شده است، و این برآورد ممکن است در سنجش خطر و برنامه‌های غربالگری برای بازماندگان مفید واقع شود.
  • بررسی‌کنندگان از داده‌های مربوط به 18862 بیمار مبتلا به HL استفاده کردند که دست‌کم به مدت 5 سال پس از تشخیص بیماری زنده مانده بودند، که این داده‌ها از بانک اطلاعاتی بررسی، اپیدمیولوژی، و نتایج نهایی متعلق به انستیتو ملی سرطان (National Cancer Institute′s (NCI) SurveillanceUEpidemiologyUand End Results یا SEER) و همچنین از بایگانی ثبت چهار کشور اروپایی به‌دست آمده بود. متغیرهایی که در مدل ریسک (خطر) استفاده شد شامل جنسیت، سال تشخیص HL، سن بیمار به هنگام تشخیص HL، درمان‌های اولیه انجام شده، و سن بیمار به هنگام تشخیص سرطان بافت سخت بود.
  • از 1490 مورد سرطان بافت سخت که شناسایی شد، تقریباً 850 مورد سرطان‌های اضافی بودند. ریسک ابتلا به سرطان بافت سخت به سن بیمار در هنگام تشخیص HL، سن فعلی بیمار، و جنسیت بیمار بستگی داشت، و زنانی که در جوانی مبتلا به HL تشخیص داده شده بودند در معرض بیش‌ترین ریسک ابتلا به سرطان بافت سخت قرار داشتند. الگوهای ریسک در بین انواع مختلف سرطان بافت سخت متفاوت بود و معمول‌ترین محل ابتلا به سرطان اضافی، پستان، ریه، و کولورکتوم زنان بود.
  • در سرطان کولورکتال و سینه، بازماندگان جوان بیماری HL در معرض ریسک قطعی قابل مقایسه با ریسکی قرار داشتند که در کل جمعیت مردم در دامنه‌های سنی مشاهده شده بود که در آن دامنه‌ها معمولاً غربالگری توصیه می‌شود (سن50 سالگی و بالاتر برای غربالگری کولورکتال، سن 40 سالگی و بالاتر برای ماموگرافی)، و این حاکی از آن است که غربالگری عادی زود هنگام‌تر به نفع بازماندگان HL می‌باشد.
  • دکتر اتل گیلبرت از بخش اپیدمیولوژی و ژنتیک NCI، که یکی از نویسندگان این بررسی است، توضیح می‌دهد که «این اولین بررسی برای کم کردن ریسک تجمعی ویژة جنسیت سرطان بافت سخت برای سنین خاص تشخیص لنفوم هوچکین است.»

ارســال نـظر
کاربر گرامی برای طرح سوالات پزشکی به بخش مشاوره سلامت مراجعه نمایید تا سوال شما توسط متخصصین موسسه پاسخ داده شود. به سوالاتی که در این بخش ارسال میشوند ترتیب اثر داده نمیشود.

نام (اختیاری)
پست الکترونیک(اختیاری)
آدرس وبسایت یا وبلاگ (اختیاری)
نظرشمــا
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
اظهارنظرهای جدید به این مطلب،به ایمیل من ارسال گردد
* لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید *
لطفا حاصل عبارت را در محل زیر وارد نمایید:
= 2 + 2

مقالات بازماندگان لنفوم هوچکین مادامی که زنده هستند در معرض افزایش خطر ابتلا به سرطان‌های بافت سخت یا Solid
 

مشاوره سلامت

عضو خبرنامه شوید



مطالب ارائه شده در پايگاه اينترنتي موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان صرفا جهت اطلاع رساني و افزايش آگاهي عمومي تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود
صفحه اصلی درباره ما نقشه سایت حفظ حریم شخصی ارتباط با ما پست الکترونیکی اعضاء