موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری سرطان
بسم الله الرحمن الرحیم    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
جستجو
مرکز جامع سرطان
تغییر سایز حروف: افزایش اندازه حروف کاهش اندازه حروف
صفحه اصلی > مقالات > افزایش وزن موجب افزایش خطر سرطان پستان پس از یائسگی می‌شود
افزایش وزن موجب افزایش خطر سرطان پستان پس از یائسگی می‌شود

افزایش وزن موجب افزایش خطر سرطان پستان پس از یائسگی می‌شود

افزایش وزن پس از 18 سالگی،‌ به‌ویژه پس از یائسگی، خطر ابتلا به سرطان پستان را افزایش می‌دهد، در حالی‌که کاهش وزن پس از یائسگی خطر را کاهش می‌دهد. پژوهشگران دانشکدۀ پزشکی ‌هاروارد می‌گویند از بسیاری موارد سرطان پستان با کاهش وزن پس از یائسگی، می‌توان اجتناب کرد.

پژوهشگران می‌گویند باید به زنان توصيه شود، جهت کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان در دوران پس از یائسگی، از افزايش وزن در طول بزرگسالي اجتناب كنند. هورمون‌ها به‌طور مستقیم با خطر ابتلا به سرطان پستان مرتبط هستند و ارتباط یافته شده در مطالعه شاید با تأثیر افزایش وزن بر هورمون‌ها، ‌توضیح پذير باشد. پژوهشگران در 12 جولای 2006 آن را در مقاله‌ای در مجلۀ انجمن پزشکی گزارش کردند.

دکتر ای.هدر الیاسن و همکاران او، در بررسی تحقیقاتی پرستاران، شرکت کنندگان را بررسی کردند. برای ارزیابی تغییرات وزن از سن 18 سالگی، آنها 87000 زن از 18 تا 26 ساله را، به‌صورت منظم معاینه کردند و 49500 زن را به مدت 24 سال جهت بررسی تغییرات وزن پس از زمان یائسگی تحت‌نظر گرفتند.

از این زنان، 4400 فرد سرطان پستان تهاجمی داشتند. پس از تطبیق با عوامل خطرزای سرطان پستان، پژوهشگران دریافتند زنانی ‌که پس از 18 سالگی 55 پوند اضافه وزن داشتند، در مقایسه با آنهایی که تغییر وزن نداشتند، تقریباً 5/1 برابر بيش‌تر در معرض خطر ابتلا به این سرطان بودند، افزایش 22 پوند وزن پس از یائسگی،‌ به 18 درصد افزایش خطر ابتلا منجر می‌شود و کاهش 22 پوند وزن پس از یائسگی، 57% خطر ابتلا را کاهش می‌دهد.

آنها اینگونه نتیجه می‌گیرند: «اگرچه این یافته‌ها نشان می‌دهند که هیچگاه، برای کاهش وزن،‌ جهت کاهش خطر ابتلا، دیر نیست، ولی با توجه به دشواری کاهش وزن، تأکید مي‌شود که در دوران بزرگسالی، وزن ثابت بماند.»

 


ارســال نـظر
کاربر گرامی برای طرح سوالات پزشکی به بخش مشاوره سلامت مراجعه نمایید تا سوال شما توسط متخصصین موسسه پاسخ داده شود. به سوالاتی که در این بخش ارسال میشوند ترتیب اثر داده نمیشود.

نام (اختیاری)
پست الکترونیک(اختیاری)
آدرس وبسایت یا وبلاگ (اختیاری)
نظرشمــا
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
اظهارنظرهای جدید به این مطلب،به ایمیل من ارسال گردد
* لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید *
لطفا حاصل عبارت را در محل زیر وارد نمایید:
= 8 + 8

مقالات افزایش وزن موجب افزایش خطر سرطان پستان پس از یائسگی می‌شود
 

مشاوره سلامت

عضو خبرنامه شوید



مطالب ارائه شده در پايگاه اينترنتي موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان صرفا جهت اطلاع رساني و افزايش آگاهي عمومي تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود
صفحه اصلی درباره ما نقشه سایت حفظ حریم شخصی ارتباط با ما پست الکترونیکی اعضاء