موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری سرطان
بسم الله الرحمن الرحیم    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
جستجو
مرکز جامع سرطان
تغییر سایز حروف: افزایش اندازه حروف کاهش اندازه حروف
صفحه اصلی > مقالات > در مورد مشكلات ایجاد شده هنگام ادرار كردن چه کارهایی باید انجام دهید
در مورد مشكلات ایجاد شده هنگام ادرار كردن چه کارهایی باید انجام دهید

در مورد مشكلات ایجاد شده هنگام ادرار كردن چه کارهایی باید انجام دهید

What To Do About Changes When You Urinate

گوینده:

در صورت ایجاد تغییر در ادرار به خاطر پرتودرماني چه باید کرد؟

آیا وقتي ادرار مي‌كنيد مشکل دارید؟ به راه‌‌‌‌حل‌‌‌‌های مطرح شده از طرف بيماران تحت درمان و توصیه‌های دکتر رضایی گوش بدهید. سپس از پزشک یا پرستار خودتان نظر بخواهيد.

مریم:

توصیۀ 1: روزانه زیاد مایعات بنوشید.

بهتر است رنگ ادرار شما زرد کم‌رنگ یا بی‌رنگ باشد. دکتر من می‌‌‌‌گوید که این يعني به ‌اندازه آب خوردن. برای بيش‌تر آدم‌ها 8 لیوان آب در روز کافی است. البته، مطمئن شوید این مقدار آب برای شما هم کافی است.

سارا:

توصیۀ 2: آب خیلی خوب است، ولی شاید بخواهید به نوشیدنی خود مقداری مزه هم اضافه کنید.

من آب را دوست دارم، ولی هر روز اينقدر آب خوردن سخت است. خوشبختانه ژله و سوپ هم مایعات به حساب مي‌آيند. برای اینکه آب مزه‌‌‌‌دار شود به آن آبلیمو و آبمیوه‌‌‌‌ اضافه کنید.

دکتر رضایی:

سلام من دکتر رضایی هستم. این توصیه‌‌‌‌ها در مهار مشکلات ادراری مؤثرند.

مریم مي‌گويد که نوشیدن 6 تا 8 لیوان آب در روز باعث می‌‌‌‌شود که رنگ ادرار شما به زرد کم‌رنگ شفافی که باید باشد، بماند. البته یادآوری کرد که این میزان را با پزشک خود چک کنید تا مطمئن شوید برایتان مناسب است. انجام این کار فکر خوبی است.

سارا پیشنهاد داد که علاوه بر نوشیدن آب، می‌‌‌‌توانید ژله، سوپ، یا آبمیوه‌‌‌‌های رقیق برای تأمین آب مورد نیاز بدن در طول روز مصرف کنید.

می‌‌‌‌خواهم قسمت آخر را به این موضوع اختصاص بدهم که چه موقع باید پزشک خود را از مشکلات ادراری با خبر کنید. اگر رنگ قرمز در ادرارتان دیدید حتماً به پزشک خود اطلاع بدهید چون ممکن است به‌معنای وجود خون در ادرار باشد.

اگر احساس سوزش، انقباض یا درد داشتید به پزشکتان اطلاع بدهید چون بعيد نيست نشانۀ عفونت باشند. اگر تکرر ادرار داشتید پزشکتان را مطلع کنید. همچنین اگر هنگام سرفه کردن و عطسه کردن ادرار شما چکه می‌‌‌‌کند با پزشکتان تماس بگیرید.

گروه مراقبت از سلامت شما آماده است به شما کمک کند تا عوارض جانبی ناشي از ادرار را مهار کنید. پس با آنها تماس بگیرید. داروها و نرمش‌‌‌‌هایی وجود دارد که به برطرف كردن این مشکلات کمک می‌کنند. خوشبختانه بيش‌تر این مشکلات پس از اتمام درمان رفع می‌‌‌‌شوند.


ارســال نـظر
کاربر گرامی برای طرح سوالات پزشکی به بخش مشاوره سلامت مراجعه نمایید تا سوال شما توسط متخصصین موسسه پاسخ داده شود. به سوالاتی که در این بخش ارسال میشوند ترتیب اثر داده نمیشود.

نام (اختیاری)
پست الکترونیک(اختیاری)
آدرس وبسایت یا وبلاگ (اختیاری)
نظرشمــا
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
اظهارنظرهای جدید به این مطلب،به ایمیل من ارسال گردد
* لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید *
لطفا حاصل عبارت را در محل زیر وارد نمایید:
= 4 + 9

مقالات در مورد مشكلات ایجاد شده هنگام ادرار كردن چه کارهایی باید انجام دهید
 

مشاوره سلامت

عضو خبرنامه شوید



مطالب ارائه شده در پايگاه اينترنتي موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان صرفا جهت اطلاع رساني و افزايش آگاهي عمومي تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود
صفحه اصلی درباره ما نقشه سایت حفظ حریم شخصی ارتباط با ما پست الکترونیکی اعضاء