موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری سرطان
بسم الله الرحمن الرحیم    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
جستجو
مرکز جامع سرطان
تغییر سایز حروف: افزایش اندازه حروف کاهش اندازه حروف
صفحه اصلی > تازه ها > الگوی غلط زندگی، عامل 40 درصد از کل سرطان‌ها است
الگوی غلط زندگی، عامل 40 درصد از کل سرطان‌ها است

متخصصان علوم پزشكی در انگلیس اعلام كردند 40 درصد از موارد ابتلا به سرطان در زنان و 45 درصد از موارد بروز این بیماری در مردان با رعایت یك الگوی زندگی سالم و صحیح قابل پیشگیری هستند.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، مركز مطالعات سرطان در انگلیس در گزارش جدیدی اعلام كرد بیش از 100 هزار مورد ابتلا به سرطان كه هر سال در انگلیس رخ می‌دهند بر اثر 4 الگوی اصلی ناسالم زندگی شامل سیگار كشیدن، تغذیه ناسالم، مصرف الكل و داشتن اضافه وزن بروز می‌كنند.

به نوشته روزنامه گاردین، وقتی 14 فاكتور ناسالم زندگی و محیطی در این ارزیابی در نظر گرفته شود تعداد قربانیان سرطان به 134 هزار مورد افزایش می‌یابد.

بنابراین گزارش، استعمال سیگار عامل 23 درصد از كل سرطان‌ها در مردان و 6/15 درصد در زنان است. بعلاوه 34 درصد از موارد بروز سرطان در سال 2010 میلادی كه حدود 106 هزار و 845 مورد می‌شود ناشی از سیگار، رژیم غذایی ناسالم، الكل و وزن زیادی بوده‌اند.

در این گزارش تاكید شده است كه بدون شك استعداد ابتلا به سرطان در افراد مختلف به دلیل تفاوت‌های وراثتی و ذاتی با یكدیگر متفاوت است و علاوه بر ویژگی‌های وراثتی، ‌عوامل بیرونی نیز در ایجاد سرطان‌ها تاثیر بسزایی دارند.

با وجود شیوع روزافزون سرطان در سراسر دنیا هر روزه خبرهای امیدواركننده‌ای درباره روش‌های جدید درمان و كنترل این بیماری‌ها می‌شنویم از جمله اینكه اگر نمی‌توانیم در عوامل محیطی خود تغییری ایجاد كرده و یا اگر نمی‌توانیم بر محیط زیست و عوامل تهدید كننده موجود در آن مانند انواع آلودگی‌های موثر در بروز سرطان‌ها غلبه كنیم اما می‌توانیم با اصلاح و متعادل ساختن الگوهای زندگی و تغذیه‌ای خود در طول زندگی، احتمال ابتلا به سرطان را در خود به میزان قابل ملاحظه‌ای كاهش دهیم.

منبع: ایسنا

تاریخ: 10/11/90


کلیدواژه ها: 
نــــــظرات
  • بدون نام
  • ۱۸ بهمن ۱۳۹۰
    مطلب جالبی بود موفق باشید .
ارســال نـظر
کاربر گرامی برای طرح سوالات پزشکی به بخش مشاوره سلامت مراجعه نمایید تا سوال شما توسط متخصصین موسسه پاسخ داده شود. به سوالاتی که در این بخش ارسال میشوند ترتیب اثر داده نمیشود.

نام (اختیاری)
پست الکترونیک(اختیاری)
آدرس وبسایت یا وبلاگ (اختیاری)
نظرشمــا
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
اظهارنظرهای جدید به این مطلب،به ایمیل من ارسال گردد
* لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید *
لطفا حاصل عبارت را در محل زیر وارد نمایید:
= 3 - 7



جدول شناسه
 

مشاوره سلامت

عضو خبرنامه شوید



مطالب ارائه شده در پايگاه اينترنتي موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان صرفا جهت اطلاع رساني و افزايش آگاهي عمومي تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود
صفحه اصلی درباره ما نقشه سایت حفظ حریم شخصی ارتباط با ما پست الکترونیکی اعضاء