موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری سرطان
بسم الله الرحمن الرحیم    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
جستجو
مرکز جامع سرطان
تغییر سایز حروف: افزایش اندازه حروف کاهش اندازه حروف
صفحه اصلی > تازه ها > استفاده از کرم ضدآفتاب روند پیری پوست را کند می کند
استفاده از کرم ضدآفتاب روند پیری پوست را کند می کند

به عقیده پژوهشگران، استفاده روزانه از کرم ضدآفتاب روند پیر شدن پوست افرادی را که مدت زیادی را در مقابل نور آفتاب سپری می کنند کند و از ابتلای آنان به سرطان پوست نیز جلوگیری می کند. 
پروفسو آدلن گرین از مؤسسه تحقیق پزشکی کویینزلند و سرپرست گروه تحقیق دانشکده پزشکی دانشگاه کویینزلند گفت در تحقیق خود 900 نفر را مورد بررسی قرار دادند که نیمی از آنان روزانه از کرم ضدآفتاب با اس پی اف 15 برای صورت، دست ها و بازوهای خود استفاده می کردند و نیم دیگر که به ندرت از کرم ضدآفتاب استفاده می کردند. شرکت کنندگان در این تحقیق زیر 55 سال داشتند. 
وی گفت نتایج این تحقیق نشان می دهد استفاده منظم از کرم ضدآفتاب نه تنها موجب کند شدن روند پیری پوست می شود، بلکه از ابتلا به سرطان پوست جلوگیری می کند، از این رو استفاده از کرم ضدآفتاب از اهمیت زیادی برخوردار است. 
به گزارش یونایتدپرس از بریزبن، در آغاز و پایان دوره این بررسی که دو سال به طول انجامید، آثار سیلیکون موجود در پشت دست همه شرکت کنندگان مورد آزمایش قرار گرفت. نتایج تحقیق که در سالنامه « اینترنال مدیسین» منتشر شد، نشان می دهد پوست افرادی که مرتب از ضدآفتاب استفاده کرده بودند، 24 درصد کمتر از کسانی که تنها گاهی از کرم ضدآفتاب استفاده می کردند، دچار چین و چروک و آثار پیری شده بود.
منبع: واحد مرکزی خبر
تاریخ: 21-03-92

کلیدواژه ها: 
ارســال نـظر
کاربر گرامی برای طرح سوالات پزشکی به بخش مشاوره سلامت مراجعه نمایید تا سوال شما توسط متخصصین موسسه پاسخ داده شود. به سوالاتی که در این بخش ارسال میشوند ترتیب اثر داده نمیشود.

نام (اختیاری)
پست الکترونیک(اختیاری)
آدرس وبسایت یا وبلاگ (اختیاری)
نظرشمــا
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
اظهارنظرهای جدید به این مطلب،به ایمیل من ارسال گردد
* لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید *
لطفا حاصل عبارت را در محل زیر وارد نمایید:
= 4 + 9



جدول شناسه
 

مشاوره سلامت

عضو خبرنامه شوید



مطالب ارائه شده در پايگاه اينترنتي موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان صرفا جهت اطلاع رساني و افزايش آگاهي عمومي تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود
صفحه اصلی درباره ما نقشه سایت حفظ حریم شخصی ارتباط با ما پست الکترونیکی اعضاء