موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری سرطان
بسم الله الرحمن الرحیم    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
جستجو
مرکز جامع سرطان
تغییر سایز حروف: افزایش اندازه حروف کاهش اندازه حروف
صفحه اصلی > تازه ها > پیشگیری از سرطان با ورزش بیشتر و گوشت قرمز كمتر
پیشگیری از سرطان با ورزش بیشتر و گوشت قرمز كمتر

  تهران - نتایج دو تحقیق جداگانه پزشكی با موضوع راه های پیشگیری از بروز انواع سرطان، نشان می دهد كه ورزش منظم بیشتر و كاهش مصرف گوشت قرمز، سدی در برابر ابتلا به این بیماری سخت درمان است. 

به گزارش ایرنا، یك پژوهش در انگلستان ثابت كرد كه می توان با انجام ورزش منظم بیشتر و مصرف غذاهای سالم و مفید، از بروز حدود 40 درصد از موارد ابتلا به سرطان جلوگیری كرد.

در این پژوهش محققان با بررسی پیشینه زندگی صدها بیمار مبتلا به سرطان، به اطلاعات روشن و مستدلی در باره ارتباط ابتلا به این نوع از بیماری و شیوه های زندگی آنان دست یافتند.

نتیجه این تحقیق نشان داد: 40 درصد موارد ابتلا به سرطان ارتباط مستقیمی به تغذیه و فعالیت های بدنی بیماران دارد.

یكی از محققان این پروژه اعلام كرده است: استعمال دخانیات دلیل اصلی همه موارد ابتلا به سرطان ریه است.

بر اساس این تحقیق، 25 درصد بروز سرطان سینه و بیش از نیمی از موارد سرطان روده بزرگ (كولون) نیز مستقیما به شیوه نادرست تغذیه و فعالیت بدنی مربوط می شود.

تاثیر برنامه های منظم ورزشی و غذای سالم و مفید بر بیمارانی كه سرطان آنان درمان شده است، نیز در این تحقیق بررسی و مشخص شد كه روش های مورد نظر پژوهشگران تاثیر انكار ناپذیری در جلوگیری از بازگشت بیماری دارد.

یكی دیگر از نتایج این تحقیق، نشان داد كه استعمال دخانیات عامل 20 درصد از كل موارد سرطان و عادات غذایی نادرست و مصرف غذاهای غیر مفید دلیل 10 درصد موارد ابتلا به انواع این بیماری است

همچنین اندك بودن فعالیت های ورزشی یا خودداری كامل از ورزش، علت 9 درصد موارد سرطان است.

محققان در عین حال تاكید كرده اند: شیوه های پیشنهادی یعنی ورزش منظم و با برنامه و تغذیه سالم، نمی تواند زمینه ساز پیشگیری از انواع سرطان ها باشد و فقط دامنه و شمار آن را به شدت كاهش می دهد.

در همین حال، یك تحقیق پزشكی دیگر در آمریكا ثابت كرده است: زیاده روی در مصرف گوشت قرمز، خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان در كلیه را افزایش می دهد.

پژوهش انستیتوی ملی سرطان این كشور روی 500 هزار نفر 50 سال به بالا، نشان داده است، افرادی كه مقادیر بیشتری گوشت قرمز مصرف می كنند، 19 درصد بیش از سایرین در معرض ابتلا به سرطان كلیه قرار دارند.

محققان در آمریكا با استناد به دایره گسترده افراد مورد بررسی و اطلاعات نتیجه گیری شده، تاكید كرده اند، برای كم كردن خطر ابتلا به انواع سرطان ها، باید مصرف گوشت قرمز كمتر و محصولات گوشتی فرآوری شده آماده و نیمه آماده مانند كالباس و سوسیس در سفره تغذیه بسیار كاهش یابد.

منبع: ایرنا

تاریخ:13/10/90


کلیدواژه ها: 
ارســال نـظر
کاربر گرامی برای طرح سوالات پزشکی به بخش مشاوره سلامت مراجعه نمایید تا سوال شما توسط متخصصین موسسه پاسخ داده شود. به سوالاتی که در این بخش ارسال میشوند ترتیب اثر داده نمیشود.

نام (اختیاری)
پست الکترونیک(اختیاری)
آدرس وبسایت یا وبلاگ (اختیاری)
نظرشمــا
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
اظهارنظرهای جدید به این مطلب،به ایمیل من ارسال گردد
* لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید *
لطفا حاصل عبارت را در محل زیر وارد نمایید:
= 2 + 6



جدول شناسه
 

مشاوره سلامت

عضو خبرنامه شوید



مطالب ارائه شده در پايگاه اينترنتي موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان صرفا جهت اطلاع رساني و افزايش آگاهي عمومي تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود
صفحه اصلی درباره ما نقشه سایت حفظ حریم شخصی ارتباط با ما پست الکترونیکی اعضاء