موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری سرطان
بسم الله الرحمن الرحیم    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
جستجو
مرکز جامع سرطان
تغییر سایز حروف: افزایش اندازه حروف کاهش اندازه حروف
صفحه اصلی > تازه ها > استعمال دخانیات علت اصلی بروز سرطان دهان است
استعمال دخانیات علت اصلی بروز سرطان دهان است

دبیر علمی پنجاه و چهارمین کنگره انجمن دندانپزشکی ایران گفت: سرطان دهان ششمین سرطان شایع در انسان است و استعمال دخانیات از علل اصلی بروز آن به شمار می رود.
استعمال دخانیات علت اصلی بروز سرطان دهان است
به گزارش گروه علمی ایرنا، دکتر پوریا مطهری استعمال دخانیات از جمله سیگار، قلیان و پیپ را شایع ترین علت بروز سرطان دهان برشمرد و افزود: با قطع استعمال دخانیات می توان از بروز سرطان دهان پیشگیری کرد. 

وی با تاکید بر ضرورت عزم عمومی در سطح ملی برای کنترل استعمال دخانیات اظهار داشت: سرطان دهان همه قسمت های دهان ازجمله مخاط، لب، گونه، سقف و کف دهان و زبان را دربرمی گیرد و با وجود پیشرفت های پزشکی درمان قابل توجهی برای مبتلایان به آن نمی توان ارایه داد. 

دبیر علمی پنجاه و چهارمین کنگره انجمن دندان پزشکی ایران با بیان اینکه تظاهرات سرطان دهان بیشتر به صورت زخم است، گفت: گسترش این زخم تدریجی و آرام است و به تدریج تمام قسمت های دهان را متاثر می کند. 

مطهری افزود: در این نوع سرطان خطر درگیری غدد لنفاوی نیز وجود دارد، افزود: درمان اصلی این بیماری جراحی و درمان جانبی آن رادیوتراپی و شیمی درمانی است. 

وی با اظهار نگرانی از شیوع استعمال قلیان در میان جوانان ادامه داد: این افراد از خطرات و عوارض استفاده از قلیان بی اطلاع هستند. 

پنجاه و چهارمین کنگره انجمن دندان پزشکان ایران با حضور بیش از 8 هزار شرکت کننده ازجمله استادان برجسته داخل و خارج از کشور در روزهای 16 تا 19 اردیبهشت ماه در سالن اجلاس سران برگزار می شود. 
منبع: ایرنا
تاریخ: 16-02-93

کلیدواژه ها: 
ارســال نـظر
کاربر گرامی برای طرح سوالات پزشکی به بخش مشاوره سلامت مراجعه نمایید تا سوال شما توسط متخصصین موسسه پاسخ داده شود. به سوالاتی که در این بخش ارسال میشوند ترتیب اثر داده نمیشود.

نام (اختیاری)
پست الکترونیک(اختیاری)
آدرس وبسایت یا وبلاگ (اختیاری)
نظرشمــا
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
اظهارنظرهای جدید به این مطلب،به ایمیل من ارسال گردد
* لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید *
لطفا حاصل عبارت را در محل زیر وارد نمایید:
= 3 - 7



جدول شناسه
 

مشاوره سلامت

عضو خبرنامه شوید



مطالب ارائه شده در پايگاه اينترنتي موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان صرفا جهت اطلاع رساني و افزايش آگاهي عمومي تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود
صفحه اصلی درباره ما نقشه سایت حفظ حریم شخصی ارتباط با ما پست الکترونیکی اعضاء