موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری سرطان
بسم الله الرحمن الرحیم    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
جستجو
مرکز جامع سرطان
تغییر سایز حروف: افزایش اندازه حروف کاهش اندازه حروف
صفحه اصلی > تازه ها > هر مقدار مصرف الکل شما را به سرطان نزدیکتر می‌کند
هر مقدار مصرف الکل شما را به سرطان نزدیکتر می‌کند

کارشناسان شورای سرطان در استرالیا در یک بیانیه جدید هشدار دادند هر میزان مصرف الکل می تواند خطر ابتلا به سرطان را در پی داشته باشد.این کارشناسان تاکید کردند نوشیدنی های حاوی الکل و اتانول برای انسانها سرطان زا هستند و هیچ مدرک ثابت شده پزشکی وجود ندارد که تایید کند مصرف این قبیل نوشیدنی ها برای انسان سود دارد.

در این بیانیه آمده است: دلایل و مدارک قانع کننده ای وجود دارد که تایید می کنند الکل عامل بروز سرطان های دهان، مری، حنجره و روده در مردان و نیز سرطان سینه در زنان است. این خبر قطعا برای افرادی که به اشتباه تصور می کنند مصرف تفریحی این نوشیدنی ها برای پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی سودمند است خبر ناخوشایندی است.

به گزارش روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد، این شورا همچنین تاکید کرد مصرف الکل بیش از 200 سال است که در فرهنگ مردم استرالیا غالب شده در حالی که عامل مهم بروز بیماری ها، آسیب ها و مرگ و میر است. مصرف کوتاه مدت آن بدن را مسموم می کند و مصرف طولانی مدت آن موجب بروز مشکلات و بیماریهای مزمن می شود. بنابراین تنها راه کاهش خطر ابتلا به سرطان پرهیز از مصرف این نوشابه ها است.

این گزارش در مجله پزشکی استرالیا منتشر شده است.


کلیدواژه ها: 
ارســال نـظر
کاربر گرامی برای طرح سوالات پزشکی به بخش مشاوره سلامت مراجعه نمایید تا سوال شما توسط متخصصین موسسه پاسخ داده شود. به سوالاتی که در این بخش ارسال میشوند ترتیب اثر داده نمیشود.

نام (اختیاری)
پست الکترونیک(اختیاری)
آدرس وبسایت یا وبلاگ (اختیاری)
نظرشمــا
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
اظهارنظرهای جدید به این مطلب،به ایمیل من ارسال گردد
* لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید *
لطفا حاصل عبارت را در محل زیر وارد نمایید:
= 1 - 6



جدول شناسه
 

مشاوره سلامت

عضو خبرنامه شوید



مطالب ارائه شده در پايگاه اينترنتي موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان صرفا جهت اطلاع رساني و افزايش آگاهي عمومي تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود
صفحه اصلی درباره ما نقشه سایت حفظ حریم شخصی ارتباط با ما پست الکترونیکی اعضاء