موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری سرطان
بسم الله الرحمن الرحیم    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
جستجو
مرکز جامع سرطان
تغییر سایز حروف: افزایش اندازه حروف کاهش اندازه حروف
صفحه اصلی > تازه ها > درمان سرطان پستان در مراحل اولیه تشخیص قطعی است
درمان سرطان پستان در مراحل اولیه تشخیص قطعی است

درمان سرطان پستان در مراحل اولیه تشخیص قطعی است

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: اگر سرطان پستان در مراحل اولیه تشخیص داده شود جزء بیماری‌های درمانپذیر است.

به گزارش ايرنا ، احمد كاوياني روز سه شنبه به مناسبت برگزاري چهارمين كنگره سراسري سرطان پستان در جمع خبرنگاران افزود: اگر درمان بيماري ها را از يك تا 100 درجه بندي كنيم بدون شك درمان سرطان پستان زير 30 خواهد بود كه اين امر مستلزم تشخيص بموقع اين بيماري است.

وي اظهار داشت: سالانه هشت هزار نفر به بيماران مبتلا به سرطان پستان در كشور اضافه مي شود .اگرچه اين آمار ثبت شده است اما بدون شك بيشتر از اين خواهد بود زيرا هر چه سيستم ثبت آمار هر كشوري ضعيف تر باشد احتمال خطا در اعلام آمار نيز بيشتر است.

وي درباره سيستم ثبت بيماري سرطان پستان در كشور گفت: ايجاد سيستم ثبت سرطان پستان از دهه 60 در كشور شكل گرفت و قرار بود كه تا سال 1385 به پايان برسد كه متاسفانه هنوز به پايان نرسيده است .

وي گفت: خوشبختانه تمام امكاناتي كه براي درمان اين بيماري در كشورهاي اروپايي هست در ايران نيز وجود دارد و به اعزام بيمار مبتلا به بيماري سرطان پستان نيازي نيست .

كاوياني اظهارداشت: متوسط تشخيص بيماري در كشورهاي غربي يك است در حالي كه ما اواخر دو و نزديك به سه هستيم ، البته خوشبختانه مرحله بيماري در ايران در 20 سال گذشته بسيار پايين تر آمده كه دليل آن بالا رفتن آگاهي افراد جامعه است.

به گفته وي اگر سرطان پستان در مرحله يك آن تشخيص داده شود درمان آن 100 درصد است. اما وقتي بيماري به مرحله چهار مي رسد احتمال اينكه بيمار تا پنج سال ديگر زندگي خوبي داشته باشد 50 درصد مي شود.

وي با بيان اينكه وقتي بيماري احساس مي شود يعني اينكه در مرحله اواخر يك و اوايل دو است اظهار داشت: احتمال بازگشت بيماري و به اصطلاح عود آن- اگر در مراحله اوليه بيماري تشخيص داده شود - بسيار كم است 60 تا 70 درصد بازگشت بيماري در دو سال اول درمان رخ مي دهد كه در اين مدت فاصله معاينات زود به زود است و بعد از آن فاصله معاينات بيشتر مي شود.

دانشيار دانشگاه علوم پزشكي تهران در باره علائم ظاهري بيماري گفت: احساس وجود توده ، علائم پوستي ، متورم شدن پوست پستان ، زخم ، فرو رفتگي نوك پستان ، تغيير رنگ پوست ، افزايش ناگهاني حجم پستان و ترشحات خوني از سينه جزو علائم بروز بيماري است.

وي تاكيد كرد: كشور ما در زمينه تشخيص و درمان سرطان پستان همپاي كشورهاي غربي است اما اطلاعات مردم درباره سرطان پستان در كشورهاي غربي بيشتر از كشور ماست كه اين مساله كمك بزرگي به درمان آن مي كند.

دبير علمي چهارمين كنگره سراسري سرطان پستان درباره عوامل ابتلا به سرطان پستان گفت:عوامل مختلفي در بروز اين بيماري تاثير دارند كه يكي از آنها سابقه فاميلي است ؛ به عبارتي افرادي كه در خانواده خود فرد ي مبتلا به سرطان پستان دارند بيش از ديگر افراد كه فاقد اين فاكتور هستند در معرض ابتلا قرار مي گيرند و بنابراين توصيه مي شود اين افراد قبل از سن 40 سالگي براي معاينه اقدام كنند.

وي با بيان اينكه بين 10 تا 20 درصد سرطان پستان عامل ژنتيكي است افزود: افرادي كه اين عامل را دارند تا آخر عمرشان بيش از 95 درصد احتمال ابتلا به سرطان پستان را دارند.

كاوياني ادامه داد: همچنين بروز اين بيماري در مردان نسبت به زنان يك درصد است يعني از هر 100 خانمي كه به سرطان پستان مبتلا مي شود يك مرد به اين بيماري دچار مي شود بنابراين دختر يا خواهر اين مردان بايد بيشتر از همه مراقب خود باشند و معاينات مورد نياز را انجام دهند.

وي گفت: تشخيص سرطان پستان در مردان آسان تر از زنان است اما نحوه درمان آن با زنان تفاوتي ندارد.

دانشيار دانشگاه علوم پزشكي تهران در ادامه درباره تاثير جراحي زيبايي در ابتلا به سرطان پستان اشاره كرد و اظهارداشت: جراحي زيبايي تاثيري در ابتلا به سرطان پستان ندارد ،اما فردي كه جراحي زيبايي انجام مي دهد روند تشخيص بيماري در وي تا حدودي مشكل مي شود زيرا در روند جراحي بافت ها دستكاري شده است.

وي درباره حفظ پستان در افراد مبتلا به سرطان پستان گفت: حفظ پستان در كشورهاي غربي بالاي 60 درصد است كه البته حفظ آن بستگي به نحوه قرار گيري توده دارد.

كاوياني با تاكيد بر اينكه حفظ پستان براي خانم ها از اهميت زيادي برخوردار است اظهارداشت: برخي از خانم ها از ترس اينكه پستان هاي خود را از دست بدهند به پزشك مراجعه نمي كنند در حالي كه امروزه جراحي هاي پلاستيك پيشرفته اين مشكل را حل كرده است.

وي در ادامه درباره هزينه درمان سرطان پستان گفت: دربرخي از كشورها تمام مراحل تشخيص و درمان رايگان است و در مقابل در برخي كشورها تمام هزينه ها بر عهده بيمار است اما در ايران اين هزينه بينابين است يعني بخشي از هزينه ها بر عهده بيمار است و بخشي ديگر از طريق برخي بيمه ها و مراكز درماني دولتي تامين مي شود.

كاوياني اظهار داشت: مشكل عمده اي كه در كشور ما وجود دارد نياز به داروهاي خاص است كه 20 تا 30 درصد بيماران به آن نياز دارند كه متاسفانه تحت پوشش بيمه نيست و قيمت بالايي نيز دارد به گونه اي كه هزينه تهيه اين دارو در طول درمان براي يك بيمار در حالت عادي كمتر از 20 ميليون تومان نيست كه گاهي در صورت نياز به 70 ميليون تومان نيز مي رسد.

به گفته وي اين دارو روند پيشرفت بيماري را كند مي كند.

دانشيار دانشگاه علوم پزشكي تهران در پايان تاكيد كرد: زندگي درست و آگاهي جامعه تاثير بسيار زيادي در كاهش ابتلا به سرطان پستان و مرگ و مير ناشي از آن دارد.

چهارمين كنگره سراسري سرطان پستان 11 تا 13 آبان ماه با حضور متخصصان و محققان داخلي و خارجي در مجتمع بيمارستاني امام خميني ( ره) برگزار مي شود.

منبع: ایرنا


کلیدواژه ها: 
ارســال نـظر
کاربر گرامی برای طرح سوالات پزشکی به بخش مشاوره سلامت مراجعه نمایید تا سوال شما توسط متخصصین موسسه پاسخ داده شود. به سوالاتی که در این بخش ارسال میشوند ترتیب اثر داده نمیشود.

نام (اختیاری)
پست الکترونیک(اختیاری)
آدرس وبسایت یا وبلاگ (اختیاری)
نظرشمــا
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
اظهارنظرهای جدید به این مطلب،به ایمیل من ارسال گردد
* لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید *
لطفا حاصل عبارت را در محل زیر وارد نمایید:
= 3 + 8



جدول شناسه
 

مشاوره سلامت

عضو خبرنامه شوید



مطالب ارائه شده در پايگاه اينترنتي موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان صرفا جهت اطلاع رساني و افزايش آگاهي عمومي تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود
صفحه اصلی درباره ما نقشه سایت حفظ حریم شخصی ارتباط با ما پست الکترونیکی اعضاء