موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری سرطان
بسم الله الرحمن الرحیم    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
جستجو
مرکز جامع سرطان
تغییر سایز حروف: افزایش اندازه حروف کاهش اندازه حروف
صفحه اصلی > تازه ها > چاقی با سرطان روده مرتبط است
چاقی با سرطان روده مرتبط است

نتايج يك مطالعه گسترده در اروپا نشان داده است كه افراد ميانسال و چاق بويژه آنهايي كه چربي دور شكمي زيادي دارند، بيشتر با خطر ابتلا به سرطان روده مواجه هستند.

اين مطالعه  ثابت کرده است كه ورزش كردن، احتمال بروز اين سرطان را بويژه در زنان چاق كاهش مي‌دهد. در اين بررسي‌ها بيش از 120 هزار فرد بالغ در هلند در گروه‌هاي سني 55 تا 69 ساله به مدت 16 سال تحت مطالعه قرار داشته‌اند و نتايج اين بررسي‌ها در مجله آمريكايي «همه‌گيرشناسي» منتشر شده است.

در طول اين مدت دو درصد از شركت كنندگان به سرطان روده - راست روده مبتلا شدند . بررسي‌ها معلوم كرد كه احتمال ابتلا به سرطان روده در مردان سالمند چاق و يا مبتلا به اضافه وزن، 25 درصد بيشتر از مرداني است كه وزن طبيعي دارند.

دكتر لائورا هوگس از متخصصان علوم پزشكي دانشگاه ماستريچ در هلند مي‌گويد: اين مطالعه تاييدي براي شواهد و مدارك پزشكي قبلي است كه نشان داده‌اند وزن زياد، رابطه مستقيم با بروز سرطان روده - راست روده دارد در عين حال به نظر مي‌رسد كه اندازه دور كمر در مردان اهميت بيشتري دارد به طوري كه هرچه شكم بزرگتري داشته باشد، 63 درصد بيشتر در معرض خطر ابتلا به اين سرطان هستند. اما در زنان اين خطر فقط در صورتي تشديد مي‌شود كه ورزش نكنند چون ورزش كردن در آنها تا حد زيادي احتمال ابتلا به اين سرطان را كمتر مي‌كند.

به توصيه پزشكان، حتی كمتر از 30 دقيقه ورزش در روز مي‌تواند اين تاثير مثبت را روي زنان چاق داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

تاریخ: 14/08/90


کلیدواژه ها: 
ارســال نـظر
کاربر گرامی برای طرح سوالات پزشکی به بخش مشاوره سلامت مراجعه نمایید تا سوال شما توسط متخصصین موسسه پاسخ داده شود. به سوالاتی که در این بخش ارسال میشوند ترتیب اثر داده نمیشود.

نام (اختیاری)
پست الکترونیک(اختیاری)
آدرس وبسایت یا وبلاگ (اختیاری)
نظرشمــا
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
اظهارنظرهای جدید به این مطلب،به ایمیل من ارسال گردد
* لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید *
لطفا حاصل عبارت را در محل زیر وارد نمایید:
= 6 - 7



جدول شناسه
 

مشاوره سلامت

عضو خبرنامه شوید



مطالب ارائه شده در پايگاه اينترنتي موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان صرفا جهت اطلاع رساني و افزايش آگاهي عمومي تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود
صفحه اصلی درباره ما نقشه سایت حفظ حریم شخصی ارتباط با ما پست الکترونیکی اعضاء