موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری سرطان
بسم الله الرحمن الرحیم    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
جستجو
مرکز جامع سرطان
تغییر سایز حروف: افزایش اندازه حروف کاهش اندازه حروف
صفحه اصلی > تازه ها > سن ابتلا به سرطان سینه در زنان ایرانی به 35 سال کاهش یافته است
سن ابتلا به سرطان سینه در زنان ایرانی به 35 سال کاهش یافته است

رییس انجمن زنان و مامایی ایران، سرطان سینه را یکی از شایع ترین سرطان های زنان ایرانی دانست وگفت: درحالی که سن ابتلا به این بیماری باید بعد از دوره یائسگی باشد اما این میزان به دلایل مختلف به 35 سال کاهش یافته است.
سن ابتلا به سرطان سینه در زنان ایرانی به 35 سال کاهش یافته است
به گزارش ایرنا، دکتر اعظم السادات موسوی در آستانه روزجهانی ماما / 15 اردیبهشت/ و برگزاری نخستین نمایشگاه ناباروری، تکنولوژی ، باروری و بیماری های زنان و زایمان روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود:به نظر می رسد آمار این بیماری در میان زنان ایرانی با کشورهای صنعتی ( از هر 10 نفر یک نفر مبتلابه سرطان) برابری می کند. 

***موفق نبودن زایمان طبیعی رایگان بدون درنظر گرفتن سایر شرایط

رئیس انجمن متخصصین زنان و مامایی ایران با توجه به اینکه در طرح زایمان طبیعی رایگان فقط به یک عامل اقتصادی توجه شده است گفت:تمام شرایط برای رایگان شدن زایمان طبیعی در بیمارستان های دولتی فراهم نیست وصرفا دراین طرح به موضوع اقتصادی توجه شده است. 

طبق مصوبه وزارت بهداشت قراراست از 15 اردیبهشت ماه زایمان رایگان در بیمارستان های دولتی اجرایی می شود.

موسوی گفت:باید همه شرایط اعم از برخورداری از زایمان امن و راحت، داشتن تجهیزات لازم برای زایمان،نیروی انسانی ماهر و متخصص و ... برای توفیق این طرح در نظر گرفته شود.

موسوی با اعلام اینکه برای موفقیت اجرای طرح رایگان زایمان طبیعی در کشور، می بایست امکانات مالی،حمایت قانونی و تجهیزات مورد نیاز بررسی شود،گفت:زایمان یک پروسه فیزیولوژیک که گاهی شرایطی پیش می آید که ادامه زایمان طبیعی برای مادر و جنین خطرناک است. 

وی افزود:البته آمار بالای سزارین در کشور علل مختلفی دارد که ترس مادر از زایمان طبیعی، نبود وسایل لازم برای زایمان طبیعی و..دست به دست هم داده تا آمار سزارین در ایران بالا برود.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه اجرای چنین طرحی نیازمند تغییر و اصلاح زیرساخت ها در مراکز درمانی است، افزود:به طور مثال چندین سال است که موضوع زایمان بدون درد را مطرح شده است، اما هنوز جز در برخی موارد اتفاقی نیفتاده و عملا این طرح فراموش شده است.

موسوی با اعلام اینکه پزشکان برای انجام زایمان طبیعی نیازمند حمایت های قانونی هستند،گفت: ما باید ابتدا امکاناتی را که داریم، بررسی کنیم و ببینیم که می توانیم چنین کاری انجام دهیم.

وی بر ضرورت حضور ماما در کنار مادر باردار هنگام زایمان طبیعی تاکید کرد و افزود:در حال حاضر ماماهای ما پرستار شده اند و این به دلیل این است که شرایط ایجاب می کند ماما به سمت پرستاری برود. در حالی که حضور ماما در بحث زایمان طبیعی یک ضرورت است.

*** آمار سزارین در جهان تا 18 درصد درایران تا 60 درصد 

این فوق تخصص سرطان های زنان با اعلام اینکه آمار جهانی سزارین بین 15 تا 18 درصد است، ادامه داد:متاسفانه این آمار در ایران حدود 60 درصد است و کسی از این وضعیت راضی نیست.

موسوی به عوارض خطرناک سزارین اشاره کرد و افزود: بعد از گذشت 20 سال که آمار سزارین در کشور بالا بوده، عوارض این نوع زایمان را تازه مشاهده می کنیم. 

وی ادامه داد:حاملگی های پرخطر، چسبندگی جفت از جمله عوارضی است که سلامت مادر و نوزاد را تهدید می کند.

رئیس انجمن متخصصین زنان و مامایی ایران، با بیان اینکه زایمان طبیعی درواقع هنرمندی یک پزشک را نشان می دهد گفت:یک پزشک برای زایمان طبیعی باید خطر و ریسک را نیز تحمل کند و اگر حمایت های قانونی از او وجود نداشته باشد، ترجیح می دهد به سراغ سزارین برود که عوارض کمتری در همان زمان دارد.

به گفته وی اکنون برای زایمان طبیعی که احتمال مرگ نوزاد یا مادر در آن باشد از پزشک حمایت قانونی نمی شود.

قرار است نخستین نمایشگاه ناباروری، تکنولوژی ، باروری و بیماری های زنان و زایمان با محوریت زایمان امن در روزهای 9 تا 12 خرداد ماه سال جاری در سالن حجاب برگزار شود.

افزایش آگاهی های عمومی در مورد عوامل بهبود سلامت و همچنین چالش های این حوزه از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه اعلام شده است.
منبع: ایرنا
تاریخ: 16-02-93

کلیدواژه ها: 
ارســال نـظر
کاربر گرامی برای طرح سوالات پزشکی به بخش مشاوره سلامت مراجعه نمایید تا سوال شما توسط متخصصین موسسه پاسخ داده شود. به سوالاتی که در این بخش ارسال میشوند ترتیب اثر داده نمیشود.

نام (اختیاری)
پست الکترونیک(اختیاری)
آدرس وبسایت یا وبلاگ (اختیاری)
نظرشمــا
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
اظهارنظرهای جدید به این مطلب،به ایمیل من ارسال گردد
* لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید *
لطفا حاصل عبارت را در محل زیر وارد نمایید:
= 6 - 7



جدول شناسه
 

مشاوره سلامت

عضو خبرنامه شوید



مطالب ارائه شده در پايگاه اينترنتي موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان صرفا جهت اطلاع رساني و افزايش آگاهي عمومي تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود
صفحه اصلی درباره ما نقشه سایت حفظ حریم شخصی ارتباط با ما پست الکترونیکی اعضاء