موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری سرطان
بسم الله الرحمن الرحیم    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
جستجو
مرکز جامع سرطان
تغییر سایز حروف: افزایش اندازه حروف کاهش اندازه حروف
صفحه اصلی > تازه ها > ميكروب هاي روده عامل بروز چاقي و سه بيماري مهم
ميكروب هاي روده عامل بروز چاقي و سه بيماري مهم

رييس مركز تحقيقات گوارش و كبد دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي گفت : ميكروب هاي روده در بروز چاقي و بيماريهاي ديابت ، كبد چرب و بيماري هاي قلبي و عروقي نقش دارد .
به گزارش خبرنگار علمي ايرنا ، دكتر محمد رضا زالي روز چهارشنبه در چهاردهمين كنگره بين المللي ميكروب شناسي ايران اظهار داشت: مهمترين بحثي كه در اين خصوص مي توان ارايه كرد نقش ميكروب هاي روده در بروز چاقي ، و بيماريهايي مانند ديابت، كبد چرب و بيماري هاي عروقي -قلبي است كه در ۵۰ سال اخير در جهان به وجود آمده است .
وي ادامه داد: در اين سال ها تغيير وضعيت و سبك زندگي بشر ، تغيير در رژيم غذايي ، مصرف آنتي بيوتيك و ساير موارد موجب شده كه جمعيت ميكروب هاي روده به هم بخورد و اين عدم تعادل در جمعيت روده منجر به توليد زياد انرژي در بدن شود.
به گفته وي افزايش انرژي در بدن فرد منجر به ايجاد چاقي ، كبد چرب ، ديابت و بيماري هاي قلبي و عروقي خواهد شد و اين موضوع از نظر علم پزشكي بسيار با اهميت است .
رييس مركز تحقيقات گوارش و كبد دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي ياد آور شد : اين وضعيت در كودكاني كه چاق هستند نيز صدق مي كند و ميكروب هاي بدنشان توليد سموم مي كند و اين سموم توليد انرژي زياد كرده و چون بدن اين بچه ها قادر نيست انرژ ي را بسوزاند ذخيره سازي مي كند و اين ذخيره سازي منجر به بيماري كبد در بچه ها خواهد شد.
وي توصيه كرد : از مصرف غذاهاي چرب و به خصوص فست فودها در ميان كودكان و بزرگسالان به طور جدي پرهيز شود .
زالي خاطر نشان كرد: مصرف سبزيجات و ميوه ها باعث مي شود كه تغييراتي در نوع ميكروب هاي روده اي به وجود بيايد . همچنين مصرف سبزيجات مي تواند فعل و انفعالات روده را كه به چاقي منجر مي شود را به هم بزند و نوع ميكروب را در بدن عوض كند .
به گفته وي ساده ترين راه اين است كه با مصرف سبزيجات ، ميوه جات و كاهش چربي و فست و فود و ورزش از ابتلا به اين بيماري ها پيشگيري كرد . 
تاریخ: 13-06-92

کلیدواژه ها: 
ارســال نـظر
کاربر گرامی برای طرح سوالات پزشکی به بخش مشاوره سلامت مراجعه نمایید تا سوال شما توسط متخصصین موسسه پاسخ داده شود. به سوالاتی که در این بخش ارسال میشوند ترتیب اثر داده نمیشود.

نام (اختیاری)
پست الکترونیک(اختیاری)
آدرس وبسایت یا وبلاگ (اختیاری)
نظرشمــا
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
اظهارنظرهای جدید به این مطلب،به ایمیل من ارسال گردد
* لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید *
لطفا حاصل عبارت را در محل زیر وارد نمایید:
= 3 + 6



جدول شناسه
 

مشاوره سلامت

عضو خبرنامه شوید



مطالب ارائه شده در پايگاه اينترنتي موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان صرفا جهت اطلاع رساني و افزايش آگاهي عمومي تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود
صفحه اصلی درباره ما نقشه سایت حفظ حریم شخصی ارتباط با ما پست الکترونیکی اعضاء