موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری سرطان
بسم الله الرحمن الرحیم    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
جستجو
مرکز جامع سرطان
تغییر سایز حروف: افزایش اندازه حروف کاهش اندازه حروف
صفحه اصلی > تازه ها > تحقيقات حاكيست: مصرف زياد کرم‌ ضد آفتاب سرطان‌زاست!
تحقيقات حاكيست: مصرف زياد کرم‌ ضد آفتاب سرطان‌زاست!

علاوه بر کاهش تولید ویتامین دی

محققان پس از نتایج مطالعات جدید که حاکی از تاثیر کرم‌های ضدآفتاب در ابتلا به سرطان پوست است، اظهار کردند: استفاده از کرم ضدآفتاب قبل از خروج از منزل بويژه در روزهای آفتابی خوب است، اما بهتر است از این کرم‌ها به دفعات و حجم زیاد استفاده نشود.

محققان هندی براساس يافته‌هاي حاصل از پژوهش انجام شده مي‌گويند: کرم‌های ضد آفتاب به علت داشتن مواد شیمیایی مضر تأثیرات ثانویه‌ای هم دارند که اگر به درستی مصرف نشوند، برای بدن مضر خواهند بود.

«پروین خورانا»، سرپرست این گروه تحقیقاتی با اشاره به نتايج اين تحقيق مي‌گويد: زینک اکسید که یکی از اجزای اصلی کرم‌های ضدآفتاب است، در صورت استفاده زیاد می‌تواند برای بدن مضر باشد. نگرانی اصلی ما این است که اکثر زنان جوان هر بار قبل از در معرض آفتاب قرار گرفتن از این کرم‌ها استفاده می‌کنند.

باتوجه به نتایج این پژوهش که در دانشگاه علم و تکنولوژی میسوری، یکی از دانشگاه‌های مرتبط با پژوهش‌های صنعتی انجام شده است، برخی از اجزاي کرم‌های ضد آفتاب در صورت قرار گرفتن در برابر آفتاب خطر سرطان پوست را افزایش می‌دهند.

براساس اين تحقيق، همچنين استفاده دائم از ضدآفتاب‌ها تولید ویتامین دی در بدن را حدود 5.97 تا 9.99 درصد کاهش می‌دهد. بنابراین محققان توصیه می‌کنند از کرم‌های ضدآفتاب استفاده شود، اما به اندازه.

منبع: ایسنا

تاریخ: 9/3/91


کلیدواژه ها: 
ارســال نـظر
کاربر گرامی برای طرح سوالات پزشکی به بخش مشاوره سلامت مراجعه نمایید تا سوال شما توسط متخصصین موسسه پاسخ داده شود. به سوالاتی که در این بخش ارسال میشوند ترتیب اثر داده نمیشود.

نام (اختیاری)
پست الکترونیک(اختیاری)
آدرس وبسایت یا وبلاگ (اختیاری)
نظرشمــا
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
اظهارنظرهای جدید به این مطلب،به ایمیل من ارسال گردد
* لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید *
لطفا حاصل عبارت را در محل زیر وارد نمایید:
= 9 - 9



جدول شناسه
 

مشاوره سلامت

عضو خبرنامه شوید



مطالب ارائه شده در پايگاه اينترنتي موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان صرفا جهت اطلاع رساني و افزايش آگاهي عمومي تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود
صفحه اصلی درباره ما نقشه سایت حفظ حریم شخصی ارتباط با ما پست الکترونیکی اعضاء