موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری سرطان
بسم الله الرحمن الرحیم    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
جستجو
مرکز جامع سرطان
تغییر سایز حروف: افزایش اندازه حروف کاهش اندازه حروف
صفحه اصلی > تازه ها > آسپرین احتمالا در جلوگیری از پیشرفت سرطان سینه مؤثر است
آسپرین احتمالا در جلوگیری از پیشرفت سرطان سینه مؤثر است

پژوهشگران اعلام کردند طبق آزمایش‌هایی که روی موش‌ها صورت گرفت، مصرف مداوم دوز پایین آسپیرین می‌تواند در جلوگیری از پیشرفت سرطان سینه موثر باشد.

طبق تحقیقات پژوهشگران در مرکز پزشکی دانشگاه کانزاس آمریکا، آزمایش‌ بر روی سلول‌های سرطانی و همچنین آزمایش‌ روی موش‌ها نشان داد مصرف آسپیرین رشد سلول‌های سرطانی را به شدت کاهش می‌دهد، سبب کوچک شدن تومور می‌شود و از پخش‌شدن سلول‌های سرطانی در دیگر اعضای بدن جلوگیری می‌کند.

خواص ضد سرطانی آسپیرین اولین بار حدود بیست سال پیش و توسط پژوهشگران استرالیایی مورد بررسی قرار گرفت و تحقیقات در این زمینه از همان زمان تا کنون ادامه داشته است.

در ابتدا باورها بر این بود که تاثیرات مصرف آسپیرین بر سرطان ده سال پس از شروع مصرف این دارو نمایان می‌شود؛ اما نتایج سه مورد تحقیقات بر افراد میانسال که نتیجه آنها در نشریه «لنسنت» منتشر شد، تاثیرات مثبت مصرف آسپیرین در درمان سرطان سه سال پس از شروع مصرف دارو قابل مشاهده است.

آسپیرین احتمالا با تاثیر بر سلول‌های سرطانی، از پیشرفت این بیماری جلوگیری‌ می‌کند، اما پژوهشگران تا کنون موفق به کشف مکانیزم دقیق تاثیرگذاری دارو بر این سلول‌ها نشده‌اند.

طبق تحقیقات اخیر پژوهشگران دانشگاه کانزاس، آسپیرین احتمالا در عملکرد سلول‌های بنیادینی تاثیر می‌گذارد که عامل رشد و انتشار غده سرطانی هستند.

سوشانتا بانِرجی سرپرست بخش تحقیقات سرطان دانشکده پزشکی دانشگاه آرکانزاس در بیانیه‌ای در خصوص این تحقیقات گفت: «سلول‌های بنیادین سرطان در مرحله اول شیمی درمانی نابود نمی‌شوند و از این رو تومور مجددا رشد می‌کند. تا زمانی که سلول‌های بنیادین سرطان از بین نروند، تلاش‌ها برای درمان بی‌تاثیر خواهند بود.»

طبق آزمایش‌های بانِرجی و همکارانش روی موش‌ها، سلول‌های سرطانی که با آسپیرین درمان می‌شوند دیگر سلول‌های بنیادین سرطانی تشکیل نمی‌دهند.

به گزارش پایگاه اینترنتی «مدیکال نیوز تودی»، نتیجه این تحقیقات در جلسه سالانه «انجمن بیوشیمی و بیولوژی مولکولی آمریکا» ارائه شد.

گروه‌های مبارزه با سرطان از نتایج این تحقیقات استقبال کردند، اما در عین حال هشدار دادند بیماران پیش از اقدام به مصرف آسپیرین با پزشک معالج خود مشورت کنند.

منبع: واحد مرکزی خبر

تاریخ: 7/2/92


کلیدواژه ها: 
ارســال نـظر
کاربر گرامی برای طرح سوالات پزشکی به بخش مشاوره سلامت مراجعه نمایید تا سوال شما توسط متخصصین موسسه پاسخ داده شود. به سوالاتی که در این بخش ارسال میشوند ترتیب اثر داده نمیشود.

نام (اختیاری)
پست الکترونیک(اختیاری)
آدرس وبسایت یا وبلاگ (اختیاری)
نظرشمــا
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
اظهارنظرهای جدید به این مطلب،به ایمیل من ارسال گردد
* لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید *
لطفا حاصل عبارت را در محل زیر وارد نمایید:
= 5 - 8



جدول شناسه
 

مشاوره سلامت

عضو خبرنامه شوید



مطالب ارائه شده در پايگاه اينترنتي موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان صرفا جهت اطلاع رساني و افزايش آگاهي عمومي تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود
صفحه اصلی درباره ما نقشه سایت حفظ حریم شخصی ارتباط با ما پست الکترونیکی اعضاء