موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری سرطان
بسم الله الرحمن الرحیم    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
جستجو
مرکز جامع سرطان
تغییر سایز حروف: افزایش اندازه حروف کاهش اندازه حروف
صفحه اصلی > تازه ها > ریشه اکثر سرطان ها مواد شیمایی زباله هاست
ریشه اکثر سرطان ها مواد شیمایی زباله هاست

 استاد دانشگاه صنعتی امیر کبیر ریشه نزدیک به تمام سرطان ها را مواد شیمایی متصاعد از زباله عنوان کرد.
 
به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، تقی عبادی عصر یکشنبه در همایش راهکارهای حل معضل پسماند سه استان شمالی کشور (گیلان، مازندران و گلستان) با اعلام این موضوع گفت : تولید زباله یک پدیده اجتناب ناپذیر در زندگی روزمره است .

وی با بیان اینکه تولید زباله را با مدیریت صحیح می توان به فرصت تبدیل کرد گفت: برخی کشورها مانند ژاپن وقتی یک باطری قلمی را به فروش می رسانند آن را ثبت می کنند تا بعد از استفاده بازیافت شود زیرا یک عدد باطری یک متر مکعب خاک را از بین می برد.

این استاد دانشگاه گفت: این در حالی است که در کشور ما زباله های خطرناک مانند زباله های بیمارستانی و الکترونیکی بدون مدیریت در طبیعت رها می شوند.

این استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: در چند سال گذشته به علت تولید نادرست بنزین، میزان بنزن موجود در این سوخت بیش از حد استاندار بود که به طور مستقیم وارد ریه های مردم می شد که بعد از چند سال در قالب بیماری های متعدد از جمله سرطان بروز خواهد کرد.

عبادی گفت: یک فرهنگ غلط در جامعه ما وجود دارد و آن آتش زدن زباله هاست؛ دود ناشی از آتش زباله حاوی گاز دی اکسین و فوران است که جزو خطرناک ترین و کشنده ترین گازها است.

وی تاکید کرد : اینگونه اقدامات نادرست باید با مدیریت صحیح برطرف شوند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد : تا زمانی که آلودگی وارد محیط نشده و در اختیار ما قرار دارد قابل پیشگیری و کنترل است در غیر این صورت هیچ اختیاری روی آن نخواهیم داشت از این رو پیشگیری بهتر از درمان است.

وی گفت : روزانه 50 هزار تن زباله در کشور تولید می شود که هفت درصد آن کاغذ است این در حالی است که به ازای هر یک تن کاغذ 17 درخت قطع می شود که با مدیریت صحیح می توان مانع قطع شدن این میزان درخت و تولید زباله شد.

عبادی در پایان گفت: زباله های انباشته شده بر روی هم شیرابه تولید می کنند که این مواد خطرناک از طریق کاشت گیاهان و تغذیه حیوانات وارد سبد مصرفی مردم می شود و به مرور عوارض آن به صورت انواع بیماری ها و سرطان بروز می کند.

منبع: ایرنا

تاریخ: 20-12-92


کلیدواژه ها: 
ارســال نـظر
کاربر گرامی برای طرح سوالات پزشکی به بخش مشاوره سلامت مراجعه نمایید تا سوال شما توسط متخصصین موسسه پاسخ داده شود. به سوالاتی که در این بخش ارسال میشوند ترتیب اثر داده نمیشود.

نام (اختیاری)
پست الکترونیک(اختیاری)
آدرس وبسایت یا وبلاگ (اختیاری)
نظرشمــا
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
اظهارنظرهای جدید به این مطلب،به ایمیل من ارسال گردد
* لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید *
لطفا حاصل عبارت را در محل زیر وارد نمایید:
= 3 - 3



جدول شناسه
 

مشاوره سلامت

عضو خبرنامه شوید



مطالب ارائه شده در پايگاه اينترنتي موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان صرفا جهت اطلاع رساني و افزايش آگاهي عمومي تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود
صفحه اصلی درباره ما نقشه سایت حفظ حریم شخصی ارتباط با ما پست الکترونیکی اعضاء