موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری سرطان
بسم الله الرحمن الرحیم    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
جستجو
مرکز جامع سرطان
تغییر سایز حروف: افزایش اندازه حروف کاهش اندازه حروف
صفحه اصلی > تازه ها > بطری‌های آب معدنی در معرض طولانی مدت آفتاب، سرطان زاست
بطری‌های آب معدنی در معرض طولانی مدت آفتاب، سرطان زاست

بطری‌های پلاستیکی آب معدنی‌ و دوغ که در فروشگاه‌‌های عرضه مواد غذایی و آشامیدنی در معرض حرارت و در زیر آفتاب داغ نگهداری می شوند، غیر قابل استفاده و سرطان‌زاست.

به گزارش ایلنا معاون مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت گفت: بطری‌های پلاستیکی که حاوی دوغ و نوشابه است، وقتی به مدت زیادی در معرض نورخورشید می ماند، مشتقات نفتی بطری‌ها از آن جدا شده و در نهایت وارد آب یا دوغ می‌شود.

مهندس غلامی ادامه داد: مردم باید توجه داشته باشند از این آب معدنی‌ها استفاده نکنند، چراکه مواد نفتی پس از جدا شدن در آب و مصرف محتویات آن، افراد را دچار بیماری‌های خطرناکی همچون سرطان می‌کند.

وی اضافه کرد: ترکیبات شیمیایی موجود در بطری‌های پلاستیکی از نوع A بوده و این ترکیبات بیشترین تأثیر خود را بر غدد چربی و لنفاوی می‌گذارد و در برخی بافت‌های بدن، باعث بروز تومور می‌شود.

معاون مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت، در خصوص تاریخ مصرف 6 ماهه آب معدنی‌‌ها نیز خاطرنشان کرد: اگر این آب معدنی‌‌ها در معرض حرارت نباشد، مصرف آن‌ها تا یک سال مشکلی ندارد ولی اگر در شرایطی نگهداری و عرضه شوند که تحت تاثیر مستقیم حرارت باشند، حتی قبل از 6 ماه هم غیر قابل استفاده می‌‌شوند.

برخی فروشندگان برای بازارگرمی، آب‌ معدنی ‌ها را در معرض دید مشتری و زیر نور آفتاب می‌‌چینند و این کار به شدت بر کیفیت آب‌ معدنی تأثیر منفی می‌گذارد.


کلیدواژه ها: 
ارســال نـظر
کاربر گرامی برای طرح سوالات پزشکی به بخش مشاوره سلامت مراجعه نمایید تا سوال شما توسط متخصصین موسسه پاسخ داده شود. به سوالاتی که در این بخش ارسال میشوند ترتیب اثر داده نمیشود.

نام (اختیاری)
پست الکترونیک(اختیاری)
آدرس وبسایت یا وبلاگ (اختیاری)
نظرشمــا
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
اظهارنظرهای جدید به این مطلب،به ایمیل من ارسال گردد
* لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید *
لطفا حاصل عبارت را در محل زیر وارد نمایید:
= 5 - 7



جدول شناسه
 

مشاوره سلامت

عضو خبرنامه شوید



مطالب ارائه شده در پايگاه اينترنتي موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان صرفا جهت اطلاع رساني و افزايش آگاهي عمومي تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود
صفحه اصلی درباره ما نقشه سایت حفظ حریم شخصی ارتباط با ما پست الکترونیکی اعضاء