موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری سرطان
بسم الله الرحمن الرحیم    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
جستجو
مرکز جامع سرطان
تغییر سایز حروف: افزایش اندازه حروف کاهش اندازه حروف
صفحه اصلی > تازه ها > آیا جراحی سرطان پروستات در مراحل ابتدایی سبب افزایش بقا می‌شود؟
آیا جراحی سرطان پروستات در مراحل ابتدایی سبب افزایش بقا می‌شود؟

براساس یک مطالعه جدید مشخص شده است که در بیماران مبتلا به سرطان پروستات که بیماری در مراحل اولیه تشخیص داده شده است انجام عمل جراحی تأثیری در افزایش بقای بیماران ندارد.

نتیجه این تحقیقات که در مجله پزشکی نیوانگلند چاپ شده است تأکید کرده است بسیاری از مردانی که با تشخیص سرطان پروستات در مراحل اولیه سرطان تحت جراحی خارج کردن پروستات، که «رادیکال پروستاتکتومی» (Radical Prostatectomy) نامیده می‌شود، قرار می‌گیرند به‌صورت غیرضروری در معرض عوارض ناشی از جراحی فوق مانند ناتوانی جنسی و بی‌اختیاری ادرار قرار داده می‌شوند.

پروستات یک غده به اندازه گردو است که در اطراف مثانه و مجرای ادراری قرار دارد. جراح با انجام جراحی «رادیکال پروستاتکتومی» غده فوق را همراه با بافت‌های اطرافش خارج می‌کند که در نتیجه عمل جراحی فوق ممکن است اعصاب و عروق خونی مثانه و آلت تناسلی آسیب ببیند و در نتیجه ناتوانی جنسی و بی‌اختیاری ادراری رخ دهد.

مردانی که در این مطالعه شرکت داشتند تشخیص سرطان برایشان از طریق PSA مطرح شده بود.

نتیجه این بررسی نشان داد که مردانی که PSA کمتر از 10 دارند از جراحی زودهنگام در مقایسه با سیاست «بررسی و صبر» (Watchful Waiting) سودی نمی‌برند و همچنین 81 درصد بیماران فوق به مدت دو سال ناتوانی جنسی خواهند داشت و 17 درصد آنها بی‌اختیاری ادرار را تجربه خواهند کرد.

این در حالی است که چنانچه PSA بالاتر یا مساوی 10 باشد، حتی اگر تومور سرطانی هنوز منتشر نشده باشد سیاست «بررسی و صبر» خطرناک بوده و توصیه نمی‌شود.

منبع: وب- امدی

تاریخ: 3/5/91

 


کلیدواژه ها: 
نــــــظرات
  • علی
  • ۳۰ فروردین ۱۳۹۳
    سلام : باز هم از مطالب مفید شما ممنونم... موفق باشید انشاااله
ارســال نـظر
کاربر گرامی برای طرح سوالات پزشکی به بخش مشاوره سلامت مراجعه نمایید تا سوال شما توسط متخصصین موسسه پاسخ داده شود. به سوالاتی که در این بخش ارسال میشوند ترتیب اثر داده نمیشود.

نام (اختیاری)
پست الکترونیک(اختیاری)
آدرس وبسایت یا وبلاگ (اختیاری)
نظرشمــا
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
اظهارنظرهای جدید به این مطلب،به ایمیل من ارسال گردد
* لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید *
لطفا حاصل عبارت را در محل زیر وارد نمایید:
= 4 + 6



جدول شناسه
 

مشاوره سلامت

عضو خبرنامه شوید



مطالب ارائه شده در پايگاه اينترنتي موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان صرفا جهت اطلاع رساني و افزايش آگاهي عمومي تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود
صفحه اصلی درباره ما نقشه سایت حفظ حریم شخصی ارتباط با ما پست الکترونیکی اعضاء