موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری سرطان
بسم الله الرحمن الرحیم    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
جستجو
مرکز جامع سرطان
تغییر سایز حروف: افزایش اندازه حروف کاهش اندازه حروف
صفحه اصلی > تازه ها > کنجد خاصیت ضد سرطانی دارد
کنجد خاصیت ضد سرطانی دارد

دانه‌های كنجد حاوی مواد چربی، آنتی‌اكسیدان‌ها، روغن كنجد، مواد پروتئینی، اسید آمینه، سلولز، مواد معدنی و كلسیم است و بدین‌ترتیب دانه‌های كنجد بسیار مغذی و مقدار بسیار پرارزشی انرژی دارند.

خواص درمانی كنجد

كنجد خواص درمانی چشمگیری دارد. منبع غنی اسید آمينه كنجد رشد تومورها را متوقف می‌كند و به رفع مسمومیت كبد و كلیه‌ها و بهبود سیستم ایمنی بدن كمك می‌كند.

كنجد در درمان بی‌خوابی مؤثر بوده، خاصیت ضد ورم مفاصل و رماتیسم و همچنین خاصیت ضد سرطان دارد. خواص ضدقارچ و ضدباكتری از دیگر تأثیرات آن است.

روغن كنجد در جلوگیری از فساد دندان كاربرد دارد. همچنین در درمان التهاب و تورم لثه مفید است. برگ‌های كنجد سرشار از مواد لعابی هستند كه در گذشته با دیگر گیاهان برای درمان اسهال خونی و «وبا» به‌كار برده می‌شدند.

آرد كنجد سرشار از اسید آمینه است و سه برابر شیر كلسیم دارد. آرد كنجد یا كنجد به خوبی در سالادها، خوراك‌های مرغ یا گوشت و سبزیجات پخته شده به كار رفته و همچنین در معطر ساختن پنیر ، سالادهای تخم مرغ، سس‌هایی كه اساس آن كره یا نان معطر هست كاربرد دارد.

كنجد، معدن مواد معدنی قابل جذب است و دارای منیزیم، كلسیم، آهن، سیلیس، آلومینیوم، كورم، مس، نیكل، سدیم و چندین فلز و شبه فلز دیگر است.

اثر كنجد بیشتر در اثر داشتن ویتامین‌های زیاد آن است بویژه ویتامین‌های «ب» و ویتامین‌های «ف» كه فراوان دارد.

كنجد تقریباً بیشتر مواد مورد ساختمان بدن را داراست لذا یك غذای قیمتی و پرارزش برای انسان است كه دارای خواص گوشت است ولی ضرر آن را ندارد.

منبع: ایرنا

تاریخ:14/1/91


 


کلیدواژه ها: 
ارســال نـظر
کاربر گرامی برای طرح سوالات پزشکی به بخش مشاوره سلامت مراجعه نمایید تا سوال شما توسط متخصصین موسسه پاسخ داده شود. به سوالاتی که در این بخش ارسال میشوند ترتیب اثر داده نمیشود.

نام (اختیاری)
پست الکترونیک(اختیاری)
آدرس وبسایت یا وبلاگ (اختیاری)
نظرشمــا
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
اظهارنظرهای جدید به این مطلب،به ایمیل من ارسال گردد
* لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید *
لطفا حاصل عبارت را در محل زیر وارد نمایید:
= 1 - 9



جدول شناسه
 

مشاوره سلامت

عضو خبرنامه شوید



مطالب ارائه شده در پايگاه اينترنتي موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان صرفا جهت اطلاع رساني و افزايش آگاهي عمومي تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود
صفحه اصلی درباره ما نقشه سایت حفظ حریم شخصی ارتباط با ما پست الکترونیکی اعضاء