موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری سرطان
بسم الله الرحمن الرحیم    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
جستجو
مرکز جامع سرطان
تغییر سایز حروف: افزایش اندازه حروف کاهش اندازه حروف
صفحه اصلی > تازه ها > آیا چای سبز در پیشگیری از سرطان پستان نیز مفید است؟
آیا چای سبز در پیشگیری از سرطان پستان نیز مفید است؟

در بررسی‌ها مشخص شده است که پلی فنون‌ای (Polyphenon E) ممکن است از طریق مهار فاکتور رشد که سبب رشد سلول‌های سرطان پستان می‌شوند، سرعت رشد تومورهای پستان را کند می‌کند.

در یک بررسی قبلی که دکتر کاترین کریو محقق دانشگاه پزشکی کلمبیا 40 خانم که به علت سرطان پستان تحت درمان بودند به چهار گروه تقسیم شدند 3 گروه روزانه 400-600-800 میلی‌گرم عصاره چای سبز نوشیدند و گروه چهارم فقط دارونما مصرف کردند و بعد از 6 هفته مورد بررسی قرار گرفتند. خانم‌هایی که عصاره چای سبز مصرف کرده بودند سطح هورمون رشد هپاتوسیت که سبب رشد سلول‌های سرطانی،‌انتشار سلول‌های سرطانی و تهاجم آنها به بافت‌های اطراف می‌شوند کاهش یافت. ولی این اثر بعد از 4 ماه از بین رفت و سطح هومون و رشد هپاتوسیت که سبب رشد سلول‌های سرطانی، انتشار سلول‌های سرطانی و تهاجم آنها به بافت‌های اطراف می‌شوند کاهش یافت ولی این اثر بعد از 4 ماه از بین رفت و سطح هورمون رشد هپاتوسیت در هر 4 گروه یکسان بود بنابراین این محققین اعلام کردند هنوز زود است که بتوان گفت عصاره چای سبز دارای اثرات مفیدی در پیشگیری از سرطان پستان و کند کردن سرعت رشد سلول‌های سرطان پستان می‌باشد.

منبع: وب امد

تاریخ: 2/8/91


کلیدواژه ها: 
ارســال نـظر
کاربر گرامی برای طرح سوالات پزشکی به بخش مشاوره سلامت مراجعه نمایید تا سوال شما توسط متخصصین موسسه پاسخ داده شود. به سوالاتی که در این بخش ارسال میشوند ترتیب اثر داده نمیشود.

نام (اختیاری)
پست الکترونیک(اختیاری)
آدرس وبسایت یا وبلاگ (اختیاری)
نظرشمــا
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
اظهارنظرهای جدید به این مطلب،به ایمیل من ارسال گردد
* لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید *
لطفا حاصل عبارت را در محل زیر وارد نمایید:
= 5 - 7



جدول شناسه
 

مشاوره سلامت

عضو خبرنامه شوید



مطالب ارائه شده در پايگاه اينترنتي موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان صرفا جهت اطلاع رساني و افزايش آگاهي عمومي تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود
صفحه اصلی درباره ما نقشه سایت حفظ حریم شخصی ارتباط با ما پست الکترونیکی اعضاء