موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری سرطان
بسم الله الرحمن الرحیم    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
جستجو
مرکز جامع سرطان
تغییر سایز حروف: افزایش اندازه حروف کاهش اندازه حروف
صفحه اصلی > تازه ها > كولونوسكوپي خطر گسترش سرطان روده بزرگ را كاهش مي دهد
كولونوسكوپي خطر گسترش سرطان روده بزرگ را كاهش مي دهد

نتايج يك پژوهش در آمريكا نشان مي دهد كه انجام آزمايش كولونوسكوپي هر ۱۰ سال يك بار بعد از ۵۰ سالگي، ۴۰ درصد امكان گسترش سرطان روده بزرگ را كاهش مي دهد.
به گزارش روز سه شنبه گروه اخبار علمي ايرنا از پايگاه خبري مكسي ساينس، ركتوسيگموئيدوسكوپي آزمايشي است كه در آن تنها قسمت پايين روده بزرگ مورد بررسي قرار مي گيرد. اما بر اساس تحقيقات اخير، دانشمندان اين آزمايش را براي جلوگيري از سرطان روده بزرگ كافي نمي دانند و بايد افراد آزمايش كولونوسكوپي را كه تمام روده در آن به طور كامل بررسي مي شود، انجام دهند. 
دانشمندان با انجام پژوهشي ۸۸ هزار و ۹۰۲ نفر را از سال ۱۹۸۸ تا ۲۰۰۸ بررسي كردند. از اين تعداد ۱۸۱۵ نفر مبتلا به سرطان روده بزرگ بودند كه ۴۷۴ نفر از آن ها بر اثر اين بيماري جان خود را از دست دادند. 
دانشمندان با مقايسه روش هاي كولونوسكوپي و ركتوسيگموئيدوسكوپي بر روي اين افراد دريافتند كولونوسكوپي مانند ركتوسيگموئيدوسكوپي خطر گسترش سرطان روده بزرگ و مرگ و مير ناشي از آن را كاهش مي دهد اما تنها روش اول مي تواند ابتلا به سرطان انتهاي روده را تشخيص دهد. 
نتايج اين بررسي نشان مي دهد اگر افراد بالاي ۵۰ سال، آزمايش كولونوسكوپي را هر ۱۰ سال يك بار انجام دهند خطر گسترش سرطان روده بزرگ در اين افراد ۴۰ درصد كاهش مي يابد. 
در حال حاضر برنامه غربالگري سرطان روده بزرگ با مشاهده ميكروسكوپي خون در مدفوع انجام مي شود. 
نتايج اين يافته جديد در نشريه (New England Journal of Medicine) منتشر شده است. 
تاریخ:08-07-92

کلیدواژه ها: 
ارســال نـظر
کاربر گرامی برای طرح سوالات پزشکی به بخش مشاوره سلامت مراجعه نمایید تا سوال شما توسط متخصصین موسسه پاسخ داده شود. به سوالاتی که در این بخش ارسال میشوند ترتیب اثر داده نمیشود.

نام (اختیاری)
پست الکترونیک(اختیاری)
آدرس وبسایت یا وبلاگ (اختیاری)
نظرشمــا
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
اظهارنظرهای جدید به این مطلب،به ایمیل من ارسال گردد
* لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید *
لطفا حاصل عبارت را در محل زیر وارد نمایید:
= 3 - 4



جدول شناسه
 

مشاوره سلامت

عضو خبرنامه شوید



مطالب ارائه شده در پايگاه اينترنتي موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان صرفا جهت اطلاع رساني و افزايش آگاهي عمومي تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود
صفحه اصلی درباره ما نقشه سایت حفظ حریم شخصی ارتباط با ما پست الکترونیکی اعضاء