موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری سرطان
بسم الله الرحمن الرحیم    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
جستجو
مرکز جامع سرطان
تغییر سایز حروف: افزایش اندازه حروف کاهش اندازه حروف
صفحه اصلی > تازه ها > مصرف فیبر زیاد پیشرفت سرطان پروستات را کاهش می دهد.
مصرف فیبر زیاد پیشرفت سرطان پروستات را کاهش می دهد.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، محققان با مقايسه موش‌هاي آزمايشگاهي تغذيه شده با يک جزء اصلي از رژيم غذايي با فيبر بالا به نام اينوزيتول هگزافسفات (IP6)و موش‌هاي گروه شاهد مشاهده کردند رژيم‌هاي غذايي سرشار از فيبر، پتانسيل باليني لازم براي کنترل پيشروي سرطان پروستات در بيماراني که در مرحله اول تشخيص اين بيماري هستند را دارد.

محققان مرکز سرطان در دانشگاه کلرادو با هدايت ام آر آي در گروه موش‌هاي مورد آزمايش دريافتند به دليل اثرات آنتي آنژيوژنيک IP6و در واقع تغذيه با جزء تشکيل دهنده فعالي از يک رژيم غذايي با فيبر بالا، حجم تومورها به‌طور چشمگيري کاهش يافته و IP6تومور پروستات را از ساخت عروق خوني جديد که براي تامين انرژي نياز است نگه مي دارد که بدون اين انرژي، سرطان پروستات نمي تواند توسعه يابد و به همين ترتيب درمان با IP6 روند متابوليسم گلوکز در سرطان پروستات را کند مي‌کند.

نتايج حاصل از اين مطالعه همچنين مي افزايد: مکانيسم احتمالي اثر IP6 عليه متابوليسم گلوکز عبارتست از کاهش در يک پروتئين به نام Glut4 که در حمل و نقل گلوکز نقش دارد.

گفتني است: به نظر مي رسد عوامل ژنتيکي به ويژه در خانواده هايي که تشخيص سرطان در سنين زير 60 سالگي بوده است، در پيشرفت سرطان پروستات نقش داشته باشد بنابراين پزشکان و بيماران همچنان نياز به آگاهي و اطلاعات براي درمان اين بيماري دارند.  

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران

تاریخ: 26/10/91


کلیدواژه ها: 
ارســال نـظر
کاربر گرامی برای طرح سوالات پزشکی به بخش مشاوره سلامت مراجعه نمایید تا سوال شما توسط متخصصین موسسه پاسخ داده شود. به سوالاتی که در این بخش ارسال میشوند ترتیب اثر داده نمیشود.

نام (اختیاری)
پست الکترونیک(اختیاری)
آدرس وبسایت یا وبلاگ (اختیاری)
نظرشمــا
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
اظهارنظرهای جدید به این مطلب،به ایمیل من ارسال گردد
* لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید *
لطفا حاصل عبارت را در محل زیر وارد نمایید:
= 4 + 4



جدول شناسه
 

مشاوره سلامت

عضو خبرنامه شوید



مطالب ارائه شده در پايگاه اينترنتي موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان صرفا جهت اطلاع رساني و افزايش آگاهي عمومي تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود
صفحه اصلی درباره ما نقشه سایت حفظ حریم شخصی ارتباط با ما پست الکترونیکی اعضاء