موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری سرطان
بسم الله الرحمن الرحیم    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
جستجو
مرکز جامع سرطان
تغییر سایز حروف: افزایش اندازه حروف کاهش اندازه حروف
صفحه اصلی > تازه ها > چاي داغ سرطان مري مي‌آورد
چاي داغ سرطان مري مي‌آورد

چاي داغ سرطان مري مي‌آورد


براساس بررسي‌هايي که اخيرا در منطقه ترکمن صحراي استان گلستان که يکي از مناطق شايع سرطان مري است به انجام رسيده، معلوم شده است که نوشيدن مايعات داغي مانند چاي خطر ابتلا به سرطان مري را افزايش مي‌دهد...

 اين مساله شايد در حدود 40 سال پيش هم مطرح بود اما در آن زمان، مطالعات، نتايج موفقي را نداشتند، در حالي که بررسي‌هاي اخير گروه داخلي گوارش دانشگاه علوم پزشکي تهران و همکاران‌شان نشان داده که نوشيدن مايعات داغ خطر ابتلا به سرطان مري را افزايش مي‌دهد.

اين نتايج در بررسي‌هاي اپيدميولوژيک مشخص شده اما اينکه مايعات داغ با چه مکانيسمي خطر ابتلا به سرطان را افزايش مي‌دهند، هنوز مشخص نيست. هم اکنون کاملا روشن شده است که وقتي ما مواد شيميايي يا مواد غذايي فرآيندشده مانند فرآورده‌هاي گوشتي که به آنها نيترات‌ها و نيتريت‌ها اضافه شده است را مصرف مي‌کنيم، خطر سنتز نيتروزآمين‌ها افزايش يافته و آنها نيز با مکانيسم آلکيلاسيون باعث سرطان‌زايي مي‌شوند.

در بررسي‌هاي اپيدميولوژيک، مشخص شده افرادي که مايعات داغ مي‌نوشند بيشتر به سرطان به ويژه سرطان مري مبتلا مي‌شوند. به نظر مي‌رسد در پي نوشيدن مايعات داغ سوختگي دهان، گلو و مري را به همراه داريم و به علت همين عارضه و آسيبي که در اثر سوختن به سلول‌هاي مري وارد مي‌شود، زمينه ابتلا به سرطان پيش مي‌آيد. عمدتا اين سرطان در ناحيه مري بوده و بعد انتهاي مري و معده را نيز درگير مي‌کند. پس توصيه مي‌کنم عادت کنيد که چاي، سوپ، آش، شير و کليه مايعات را بگذاريد تا ولرم شود و بعد، آنها را ميل کنيد تا داغ مصرف‌کردن‌شان سوختن و التهاب دستگاه گوارش و به دنبال آن سرطان را موجب نشود. اين حساسيت بيشتر در مورد چاي است؛ در حالي که توصيه من درباره همه مايعات با دماي بالاست و حتي غذاهاي مايعي مانند سوپ را نيز نبايد داغ ميل کنيد.


کلیدواژه ها: 
ارســال نـظر
کاربر گرامی برای طرح سوالات پزشکی به بخش مشاوره سلامت مراجعه نمایید تا سوال شما توسط متخصصین موسسه پاسخ داده شود. به سوالاتی که در این بخش ارسال میشوند ترتیب اثر داده نمیشود.

نام (اختیاری)
پست الکترونیک(اختیاری)
آدرس وبسایت یا وبلاگ (اختیاری)
نظرشمــا
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
اظهارنظرهای جدید به این مطلب،به ایمیل من ارسال گردد
* لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید *
لطفا حاصل عبارت را در محل زیر وارد نمایید:
= 1 - 3



جدول شناسه
 

مشاوره سلامت

عضو خبرنامه شوید



مطالب ارائه شده در پايگاه اينترنتي موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان صرفا جهت اطلاع رساني و افزايش آگاهي عمومي تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود
صفحه اصلی درباره ما نقشه سایت حفظ حریم شخصی ارتباط با ما پست الکترونیکی اعضاء