موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری سرطان
بسم الله الرحمن الرحیم    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
جستجو
مرکز جامع سرطان
تغییر سایز حروف: افزایش اندازه حروف کاهش اندازه حروف
صفحه اصلی > تازه ها > 40 درصد سرطان ها قابل پیشگیری هستند
40 درصد سرطان ها قابل پیشگیری هستند

عضو هیات علمی پژوهشکده سرطان و پستان جهاد دانشگاهی با بیان اینکه شاهد رشد فزاینده سرطان ها و مرگ و میر ناشی از آن در جهان هستیم افزود : 40 درصد سرطان ها قابل پیشگیری هستند.

شهپر حقیقت  اظهار داشت : با توجه به آلودگی های زیست محیطی ، تغذیه نامناسب ، آلودگی هوا و غیره شاهد رشد فزاینده سرطان و بروز مرگ و میردر دنیا هستیم که این مورد در کشور ما نیز مشاهده می شود ، آمار های موجود نشان از افزایش این بیماری در جهان و به تبع آن مرگ و میر دارد .
وی با بیان اینکه 70 درصد مرگ و میر های ناشی از این بیماری در کشورهای در حال توسعه است افزود : توجه جدی به این بیماری از ضرورت ها است .
حقیقت با تاکید بر اینکه 40 درصد سرطان ها قابل پیشگیری هستند گفت: 30 درصد این بیماری قابل درمان و تنها 30 درصد آن اجنتاب ناپذیر است که این آمار نسبت به خیلی از بیماری های غیرواگیر عدد بالایی نیست.
دبیر علمی همایش ملی ورزش و سرطان به اهمیت فعالیت بدنی افراد برای جلوگیری از بروز بیماری ها اشاره کرد و گفت : در وضعیت کنونی سیاستگذاری و اقدام مناسبی برای پیشگیری در کشور انجام نشده است .
وی به پنچ عامل اصلی مرگ و میر شناخته شده از دید جهانی سازمان بهداشت اشاره کرد و گفت: دو مورد اصلی کاهش فعالیت بدنی و افزایش وزن و همچنین چاقی است که این عامل ها عدد نامناسبی را نشان می دهد و در سطح بالایی قرار دارد.
وی گفت : سه عامل دیگر مصرف سیگار ، الکل و تغذیه نامناسب است که آمار نه چندان بالایی دارد .
حقیقت با تاکید بر اهمیت برگزاری همایش ملی سرطان و ورزش گفت : این همایش سبب ایجاد تعامل مناسب میان گروه های متخصص علوم ورزشی ،رشته های علوم پایه در کنار علوم بالینی شده است تا بتوان نقش دانش پایه و ورزش را در آن پیدا کرد .
وی به پنل های تخصصی برگزار شده در این همایش اشاره کرد و گفت : در یکی از پنل ها عوارض و اثرات ورزش برای تشخیص و جلوگیری از بیماری سرطان تا درمان و بازتوانی مورد بررسی قرار گرفت ، در این پنل تخصصی استادان علوم ورزشی و متخصصان علوم بالینی مشکلات و معضلات بیماران را مورد بررسی قرار دادند تا بتوانند راه کارهای مناسبی را برای مقابله با آن ارائه کنند.
وی گفت: با توجه به ضرورت ها برنامه ریزی برای حضور متخصصان ورزشی در بیمارستان ها برای درمان بیماران و کاهش عوارض ناشی از بیماری سرطان انجام شده است .
حقیقت اظهار داشت : علوم مختلفی مانند طب ورزشی ،حرکات اصلاحی و رشته های تربیت بدنی کمک می کند تا بعد از خاتمه درمان، بهبود یافتگان با فعالیت های بدنی به حالت عادی بازگردند و به یک فرد فعال تبدیل شده و در کنار خانواده نقش موثر خود را داشته باشند .
وی اضافه کرد : با تعاملی که بین دو گروه علوم پایه و بالینی برقرار شده است امید واریم بتوانیم راهکارهای مناسبی برای مقابله با این بیماری ارائه کنیم .
معاون پژوهشگاه تربیت بدنی نیز هدف از برگزاری این همایش را برقرار کردن ارتباط میان حوزه ورزش و بحث بالینی سرطان عنوان کرد و گفت : یکی ازموضوعات مهم مطرح شده در پنل تخصصی این همایش چاقی و سرطان و نقش ورزش و فعالیت بدنی بود .
حمید آوری نزاد افزود : چاقی و اضافه وزن یکی از پیامد های کم تحرکی و نداشتن فعالیت بدنی است که سبب بروز انواع بیماری در فرد می شود .
وی گفت : در این پنل انجام فعالیت های بدنی و جلوگیری از چاقی و همچنین راه های کاهش اضافه وزن و جلوگیری از شیوع سرطان مورد بحث قرار گرفت .
وی بر توسعه فعالیت های بدنی و استمرار در ورزش برای جلوگیری از چاقی به عنوان یکی از راهکارهای ابتلا به انواع بیماری ها تاکید کرد.
همایش دو روزه ورزش و سرطان با همت پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ،پژوهشکده سرطان پستان جهاد دانشگاهی و مرکز تحقیقات سرطان انستیتو کانسر ایران با هدف تبادل آخرین دستاوردهای بنیادی، توسعه ای و کاربردی، در حوزه ورزش و سرطان، در راستای تأمین نیازهای جامعه و آگاهی بخشی به مردم در پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران برگزار شد .
منبع: ایرنا
تاریخ: 94/11/11


کلیدواژه ها: 
ارســال نـظر
کاربر گرامی برای طرح سوالات پزشکی به بخش مشاوره سلامت مراجعه نمایید تا سوال شما توسط متخصصین موسسه پاسخ داده شود. به سوالاتی که در این بخش ارسال میشوند ترتیب اثر داده نمیشود.

نام (اختیاری)
پست الکترونیک(اختیاری)
آدرس وبسایت یا وبلاگ (اختیاری)
نظرشمــا
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
اظهارنظرهای جدید به این مطلب،به ایمیل من ارسال گردد
* لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید *
لطفا حاصل عبارت را در محل زیر وارد نمایید:
= 2 + 2



جدول شناسه
 

مشاوره سلامت

عضو خبرنامه شوید



مطالب ارائه شده در پايگاه اينترنتي موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان صرفا جهت اطلاع رساني و افزايش آگاهي عمومي تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود
صفحه اصلی درباره ما نقشه سایت حفظ حریم شخصی ارتباط با ما پست الکترونیکی اعضاء