موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری سرطان
بسم الله الرحمن الرحیم    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
جستجو
مرکز جامع سرطان
تغییر سایز حروف: افزایش اندازه حروف کاهش اندازه حروف
صفحه اصلی > تازه ها > روش جدید محققان برای مهار سرطان مغز
روش جدید محققان برای مهار سرطان مغز

محققان سوییسی اعلام کردند: مهار کننده های دستگاه ایمنی در مهار سرطان مغز از نوع گلایوبلاستوما موثرند و حتی می توانند از گسترش (متاستاز) این تومورها نیز جلوگیری کنند.
روش جدید محققان برای مهار سرطان مغز
به گزارش ایرنا از دانشگاه یورک آلرت، گلیوبلاستوما شایعترین تومور بدخیم اولیه سیستم عصبی مرکزی است که در نخاع یا مغز بروز میکند.

دکتر «آنا سوفی برگوف» و همکارانش در سمپوزیوم ایمونواونکولوژی در ژنو سوییس اعلام کردند: بررسی آنان نشان می دهد داروهای مهار کننده دستگاه ایمنی که بر روی مولکولی به نام «پی.دی.ال» تاثیر می گذارند می توانند این سرطان کشنده را مهار کنند و حتی از انتقال آن به دیگر بافت های جلوگیری کنند.

در بررسی این محققان، 117 بیمار مبتلا به گلایوبلاستوما و 116 بیمار مبتلا به متاستاز گلایوبلاستوما مورد مطالعه قرار گرفتند.

محققان متوجه شدند: بیماران مبتلا به گلایوبلاستوما، سلول های تی کمتری دارند که نوعی سلول دستگاه ایمنی بدن است؛ و به همین علت فعالیت دستگاه ایمنی آنان کمتر است.

آنان همچنین دریافتند: مولکول های پی.دی.ال در هر دو گروه بیماران، به میزان زیادی یافت می شود و همین مولکول است که از قدرت گرفتن دستگاه ایمنی جلوگیری می کند.

محققان معتقدند که در آینده با تولید بهتر و بیشتر داروهای مهار کننده این مولکول می توان از تاثیر منفی این سرطان مغزی جلوگیری کرد و مانع گسترش آن به دیگر بافت ها شد.
تاریخ: 17-09-93
منبع: ایرنا

کلیدواژه ها: 
ارســال نـظر
کاربر گرامی برای طرح سوالات پزشکی به بخش مشاوره سلامت مراجعه نمایید تا سوال شما توسط متخصصین موسسه پاسخ داده شود. به سوالاتی که در این بخش ارسال میشوند ترتیب اثر داده نمیشود.

نام (اختیاری)
پست الکترونیک(اختیاری)
آدرس وبسایت یا وبلاگ (اختیاری)
نظرشمــا
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
اظهارنظرهای جدید به این مطلب،به ایمیل من ارسال گردد
* لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید *
لطفا حاصل عبارت را در محل زیر وارد نمایید:
= 6 - 7



جدول شناسه
 

مشاوره سلامت

عضو خبرنامه شوید



مطالب ارائه شده در پايگاه اينترنتي موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان صرفا جهت اطلاع رساني و افزايش آگاهي عمومي تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود
صفحه اصلی درباره ما نقشه سایت حفظ حریم شخصی ارتباط با ما پست الکترونیکی اعضاء