موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری سرطان
بسم الله الرحمن الرحیم    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
جستجو
مرکز جامع سرطان
تغییر سایز حروف: افزایش اندازه حروف کاهش اندازه حروف
صفحه اصلی > تازه ها > سرطان پروستات توسط مکمل‌ها دفع نمی‌شود
سرطان پروستات توسط مکمل‌ها دفع نمی‌شود

مطالعات بر روی ۳۵هزار نفر نشان داده که ۲ مکمل با همدیگر یا به تنهایی نمی‌توانند از سرطان پروستات، که متداول‌ترین نوع سرطان در مردان آمریکاست، جلوگیری کنند.

دکتر Eric Klein از کلینیک Cleveland در اوهایو که روی این مطالعات کار می‌کند در این باره گفت: با ادامه دادن تحقیقات برو روی ۳۵ هزار مرد، این اطلاعات بدست آمده می‌توانند به ما کمک کنند تا بفهمیم چرا این ۲ مکمل مقوی که یافته‌های معتبر قبلی آنها در جلوگیری از سرطان پروستات موثر می‌دانستند، تاثیری ندارند.

بر اساس مطالعات قبلی که نشان می‌دادند این ۲ مکمل در سرطان پروستات جلوگیری می‌کنند هر دو آنتی اکسیدان هستند. ترکیبی که بر اساس تاثیرات شیمیایی می‌توانند سلولها و DNA را نابود کنند.

انستیتوی ملی سرطان که به انجام گرفتن  مطالعات کمک کرده است گفت: بیماران از ادامه استفاده از مکمل‌ها منع شده‌اند اما بررسی بر روی سلامت آنها برای ۳ سال دیگر ادامه پیدا می‌کند.

یکی از انستیتوهای سلامتی در این باره گفت: بر پایه این مطالعات که البته هنوز قطعیت ندارد، سرطان پروستات در مردانی که فقط ویتامین E دریافت می‌کنند بیشتر است و همچنین مردانی که فقط سلنیوم دریافت می‌کنند میزان دیابت بیشتر است.

” هیچ یک از این یافته‌ها بالا رفتن خطر را ثابت نمی کنند و شاید کاملا شانسی باشند. “

افراد مورد مطالعه به صورت تصادفی یکی از چهار گروه مکمل‌ها یا شبه داروها را دریافت کردند: یکی از گروهها هر دو مکمل ویتامین E و سلنیوم را دریافت کردند. گروه دیگر سلنیوم و یک شبه دارو را دریافت نمودند. گروه بعدی ویتامین E و یک شبه دارو را مصرف نمودند و آخرین گروه نیر قرص‌های شبه دارو را مورد مصرف قرار داند.

انجمن سرطان آمریکا پیش بینی کرده که در سال ۲۰۰۸، حدود ۱۸۶۳۲۰ مرد به سرطان پروستات مبتلا خواهند بود و ۲۸۶۶۰ نفر از آنها فقط در آمریکا فوت خواهند کرد.


کلیدواژه ها: 
ارســال نـظر
کاربر گرامی برای طرح سوالات پزشکی به بخش مشاوره سلامت مراجعه نمایید تا سوال شما توسط متخصصین موسسه پاسخ داده شود. به سوالاتی که در این بخش ارسال میشوند ترتیب اثر داده نمیشود.

نام (اختیاری)
پست الکترونیک(اختیاری)
آدرس وبسایت یا وبلاگ (اختیاری)
نظرشمــا
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
اظهارنظرهای جدید به این مطلب،به ایمیل من ارسال گردد
* لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید *
لطفا حاصل عبارت را در محل زیر وارد نمایید:
= 4 + 8



جدول شناسه
 

مشاوره سلامت

عضو خبرنامه شوید



مطالب ارائه شده در پايگاه اينترنتي موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان صرفا جهت اطلاع رساني و افزايش آگاهي عمومي تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود
صفحه اصلی درباره ما نقشه سایت حفظ حریم شخصی ارتباط با ما پست الکترونیکی اعضاء