موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری سرطان
بسم الله الرحمن الرحیم    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
جستجو
مرکز جامع سرطان
تغییر سایز حروف: افزایش اندازه حروف کاهش اندازه حروف
صفحه اصلی > تازه ها > تغییر فرمول کوکاکولا در آمریکا در اعلام وجود ماده شیمیایی سرطان‌زا در نوشابه
تغییر فرمول کوکاکولا در آمریکا در اعلام وجود ماده شیمیایی سرطان‌زا در نوشابه

دو شركت كوكاكولا و پپسي پس از هشدار مقامات بهداشتي آمريكا در خصوص وجود يك ماده شيميايي سرطان زا در محصولات اين دو شركت، فرمول نوشابه هاي خود را تنها در اين كشور تغيير داده اند!
روزانه ۱.۶ ميليارد قوطي و شيشه نوشابه كوكاكولا در جهان مصرف مي‌شود، اما همچنان فرمول نوشابه‌هاي اين شركت سري باقي‌مانده است و گفته مي شود كه تنها دو نفر از تركيب خبر دارند.

اين درحالي است كه تحقيقات صورت گرفته توسط مقامات بهداشتي كاليفرنيا از وجود ماده شيميايي سرطان‌زاي متيل ايميدازول-۴ (۴-MI) كه براي رنگ نوشابه استفاده مي‌شود، حكايت دارد.

در پي اعلام هشدار مقامات بهداشتي آمريكا، مسوولان شركت كوكاكولا سطح اين ماده را در محصولات توليدي خود در آمريكا كاهش داده و متعهد شده‌اند كه به مرور سطح اين ماده خطرناك را در انگليس و سپس در محصولات عرضه شده در سراسر جهان كاهش دهند، اما برنامه زماني مشخصي ارائه نكرده‌اند.

شركت پپسي هم سطح اين ماده شيميايي را در فرمول محصولات خود در آمريكا كاهش داده اما از تغيير فرمول محصولات عرضه شده در ساير كشورها خودداري كرده است.

اين درحالي است كه علاوه بر سرطان‌زا بودن ماده شيميايي متيل ايميدازول-۴ ديگر محصولات رژيمي (بدون قند) و كم‌كالري اين دو شركت نيز براي بدن مضر هستند.

تحقيقات جديد نشان مي‌دهد، افرادي كه روزانه يك قوطي نوشابه كم كالري مصرف مي‌كنند، بيش از سايرين در معرض ابتلا به ديابت نوع ۲ و چاقي قرار دارند.

به گفته متخصصان، محصولات بدون قند و رژيمي مغز را دچار آشفتگي مي‌كنند و درنتيجه مغز امكان تمايز قائل شدن بين شيرين‌كننده‌هايي مانند آسپارتام و ساخارين با شكر معمولي را از دست مي دهد.

منبع: ایسنا

تاریخ: 13/04/91


کلیدواژه ها: 
ارســال نـظر
کاربر گرامی برای طرح سوالات پزشکی به بخش مشاوره سلامت مراجعه نمایید تا سوال شما توسط متخصصین موسسه پاسخ داده شود. به سوالاتی که در این بخش ارسال میشوند ترتیب اثر داده نمیشود.

نام (اختیاری)
پست الکترونیک(اختیاری)
آدرس وبسایت یا وبلاگ (اختیاری)
نظرشمــا
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
اظهارنظرهای جدید به این مطلب،به ایمیل من ارسال گردد
* لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید *
لطفا حاصل عبارت را در محل زیر وارد نمایید:
= 3 - 4



جدول شناسه
 

مشاوره سلامت

عضو خبرنامه شوید



مطالب ارائه شده در پايگاه اينترنتي موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان صرفا جهت اطلاع رساني و افزايش آگاهي عمومي تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود
صفحه اصلی درباره ما نقشه سایت حفظ حریم شخصی ارتباط با ما پست الکترونیکی اعضاء