موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری سرطان
بسم الله الرحمن الرحیم    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
جستجو
مرکز جامع سرطان
تغییر سایز حروف: افزایش اندازه حروف کاهش اندازه حروف
صفحه اصلی > تازه ها > نتایج یک مطالعه گسترده نشان داد که مصرف داروهای استاتین با افزایش خطر ابتلا به سرطان رابطه‌ای ندارد
نتایج یک مطالعه گسترده نشان داد که مصرف داروهای استاتین با افزایش خطر ابتلا به سرطان رابطه‌ای ندارد

نتایج یک مطالعه گسترده نشان داد که مصرف داروهای استاتین با افزایش خطر ابتلا به سرطان رابطه‌ای ندارد.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، در این بررسی اطلاعات پزشکی کامل مربوط به 91 هزار فرد بالغ که از طریق یک پایگاه داده‌های الکترونیکی قابل دسترسی بود مورد ارزیابی قرار گرفت.

نتایج این ارزیابی‌ها نشان داد بین افرادی که از داروهای استاتین استفاده می‌کنند و افرادی که از این داروها مصرف نمی‌کنند از نظر احتمال ابتلا به سرطان تفاوت حائز اهمیتی وجود ندارد.

به گزارش سایت اینترنتی هلت دی نیوز، پس از 5 سال مطالعه روی این افراد مشخص شد شرکت کنندگانی که از داروهای کاهش دهنده کلسترول استفاده کردند 37/11 درصد و گروه دیگر که از این داروها استفاده نکرده بودند، 11/11 درصد به سرطان مبتلا شدند. همچنین ادامه این مطالعات تا 10 سال بعد نشان داد که بین دو گروه مزبور درصد احتمالی ابتلا به سرطان تفاوتی ندارد.

این مطالعه در مجله کالج آمریکایی کاردیولوژی منتشر شده است.

به گزارش ایسنا، استاتین‌ها یک گروه دارویی هستند که برای کاهش سطح کلسترول خون بکار می‌روند و از تشکیل پلاکهای حاوی کلسترول در دیواره عروق و انسداد جریان خون که تصلب شرائین نامیده می‌شود، جلوگیری می‌کنند.


کلیدواژه ها: 
ارســال نـظر
کاربر گرامی برای طرح سوالات پزشکی به بخش مشاوره سلامت مراجعه نمایید تا سوال شما توسط متخصصین موسسه پاسخ داده شود. به سوالاتی که در این بخش ارسال میشوند ترتیب اثر داده نمیشود.

نام (اختیاری)
پست الکترونیک(اختیاری)
آدرس وبسایت یا وبلاگ (اختیاری)
نظرشمــا
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
اظهارنظرهای جدید به این مطلب،به ایمیل من ارسال گردد
* لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید *
لطفا حاصل عبارت را در محل زیر وارد نمایید:
= 5 + 8



جدول شناسه
 

مشاوره سلامت

عضو خبرنامه شوید



مطالب ارائه شده در پايگاه اينترنتي موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان صرفا جهت اطلاع رساني و افزايش آگاهي عمومي تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود
صفحه اصلی درباره ما نقشه سایت حفظ حریم شخصی ارتباط با ما پست الکترونیکی اعضاء