موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری سرطان
بسم الله الرحمن الرحیم    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
جستجو
مرکز جامع سرطان
تغییر سایز حروف: افزایش اندازه حروف کاهش اندازه حروف
صفحه اصلی > تازه ها > افزایش احتمال ابتلا به سرطان مغز با کاربرد طولانی تلفن‌ همراه
افزایش احتمال ابتلا به سرطان مغز با کاربرد طولانی تلفن‌ همراه

کارشناسان بر اساس مطالعات جدید خود اعلام کردند که استفاده از تلفن‌همراه می‌تواند خطر ابتلا به سرطان مغز را بین مردم افزایش دهد.

کارشناسان مرکز Antioxidants & Redox Signaling بر اساس مطالعات جدید خود اعلام کردند که استفاده از تلفن‌همراه می‌تواند خطر ابتلا به سرطان مغز را بین مردم افزایش دهد.

 "یانیف هامزانی"(Yaniv Hamzany) از دانشکده پزشکی Sackler و مرکز پزشکی Rabin که مدیریت این مطالعات برعهده داشت موفق به رابطه مستقیم بین استفاده از تلفن‌همراه و سرطان مغز نشد. در عوض، وی دریافت که استفاده از تلفن‌های همراه می‌تواند استرس‌های اکسیداتیو به‌وجود آورد که این نوع از استرس‌ها با ایجاد سرطان مغز در ارتباط است.

این کارشناسان دریافته‌اند که استفاده از تلفن‌های همراه برای ایجاد اثرات زیان‌بار رادیوفرکانس‌های غیریونی و پرتوهای الکترومغناطیسی روی بافت‌های بدن که نزدیک به تلفن‌همراه هستند، نگرانی‌هایی را به‌وجود آورده است که از جمله این بافت‌ها می‌توان به گوش اشاره کرد که به طور دایم با تلفن‌همراه در ارتباط است.

پیش‌ از این مطالعاتی انجام شده بود که نشان می‌داد استفاده از تلفن‌همراه به مدت کمتر از 10 سال تاثیری بر احتمال ابتلا به سرطان مغز ایجاد نمی‌کند و این جریان احتمالا در فرآیند استفاده از تلفن‌همراه بیش از 10 سال رخ می‌دهد.


منبع: فارس
تاریخ: 21/01/92


کلیدواژه ها: 
ارســال نـظر
کاربر گرامی برای طرح سوالات پزشکی به بخش مشاوره سلامت مراجعه نمایید تا سوال شما توسط متخصصین موسسه پاسخ داده شود. به سوالاتی که در این بخش ارسال میشوند ترتیب اثر داده نمیشود.

نام (اختیاری)
پست الکترونیک(اختیاری)
آدرس وبسایت یا وبلاگ (اختیاری)
نظرشمــا
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
اظهارنظرهای جدید به این مطلب،به ایمیل من ارسال گردد
* لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید *
لطفا حاصل عبارت را در محل زیر وارد نمایید:
= 7 - 9



جدول شناسه
 

مشاوره سلامت

عضو خبرنامه شوید



مطالب ارائه شده در پايگاه اينترنتي موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان صرفا جهت اطلاع رساني و افزايش آگاهي عمومي تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود
صفحه اصلی درباره ما نقشه سایت حفظ حریم شخصی ارتباط با ما پست الکترونیکی اعضاء