موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری سرطان
بسم الله الرحمن الرحیم    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
جستجو
مرکز جامع سرطان
تغییر سایز حروف: افزایش اندازه حروف کاهش اندازه حروف
صفحه اصلی > تازه ها > تعداد زنان زير پنجاه سال که از سرطان سينه رنج مي برند افزايش يافت
تعداد زنان زير پنجاه سال که از سرطان سينه رنج مي برند افزايش يافت

روزنامه دیلی تلگراف نوشت تعداد زنان زیر پنجاه سال که دچار بیماری سرطان سینه شده اند به دلیل نوشیدن زیاد مشروبات الکلی و دیر بچه دار شدن افزایش بی سابقه ای داشته است.
این روزنامه انگلیسی امروز در پایگاه اینترنتی خود در مقاله ای به قلم نیک کالینز نوشت بر اساس یک گزارش پزشکان 10.068 مورد جدید از سرطان سینه در میان زنان زیر پنجاه سال در سال 2010 در انگلیس تشخیص دادند.
این آمار یازده درصد افزایش از سال 1995 را نشان می دهد. در سال 1995 تعداد زنان در این مقطع سنی 7.712 نفر بود یعنی از هر صد هزار زن 38 تا 42 نفر به این بیماری مبتلا شده بودند.
مرکز سرطان انگلیس در این گزارش اعلام کرد با توجه به این مسئله تعداد زنانی که در همه سنین به بیماری سرطان سینه مبتلا هستند از 37.107 نفر در سال 1995 به 49.564 نفر در سال 2010 رسید.
مصرف زیاد مشروبات الکلی، تمایل بیشتر به داشتن فرزند کمتر، بچه دار شدن در سنین بالاتر و مصرف قرص های ضد بارداری از عوامل افزایش سرطان سینه در میان زنان جوان است.
کارشناسان هشدار داده اند نوشیدن مشروبات الکلی حتی در میان زنانی که سعی می کنند میزانی که دولت توصیه کرده را رعایت کنند خطرناک است.
پرفسور مارک بلیس، مدیر مرکز بهداشت عمومی در دانشگاه جان مورز در لیورپول گفت: «برخی از مردم فکر می کنند که نوشیدن الکل تا حد معقول خطری ندارد اما بخش قابل توجهی از زنان به دلیل همین میزان نوشیدن معقول به سرطان سینه مبتلا شده اند. به طور کلی مصر الکل خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می دهد.»
وی افزود: «ارتباط افزایش مصرف الکل با افزایش سرطان سینه انکار ناپذیر است.»
بر اساس آمار اداره ملی انگلیس، تعداد زنانی که در مصرف نوشیدنی های الکلی زیاده روی می کنند از پانزده درصد در سال 1998 به هجده درصد در سال 2009 رسید.
داشتن فرزند کمتر و دیر بچه دار شدن نیز به دلیل تاثیر بر سطح هورمونها می تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش دهد. اما با وجود افزایش ابتلا به بیماری سرطان سینه، میزان مرگ ناشی از این بیماری در میان زنان زیر پنجاه سال به دلیل تحقیقات، آگاهی بیشتر و مراقبتهای بهتر از نه مرگ در هر صد هزار زن در سال 1995 به پنج مرگ در سال 2010 کاهش یافته است.
منبع: واحد مرکزی خبر
تاریخ: 13-02-92

کلیدواژه ها: 
ارســال نـظر
کاربر گرامی برای طرح سوالات پزشکی به بخش مشاوره سلامت مراجعه نمایید تا سوال شما توسط متخصصین موسسه پاسخ داده شود. به سوالاتی که در این بخش ارسال میشوند ترتیب اثر داده نمیشود.

نام (اختیاری)
پست الکترونیک(اختیاری)
آدرس وبسایت یا وبلاگ (اختیاری)
نظرشمــا
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
اظهارنظرهای جدید به این مطلب،به ایمیل من ارسال گردد
* لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید *
لطفا حاصل عبارت را در محل زیر وارد نمایید:
= 4 + 8



جدول شناسه
 

مشاوره سلامت

عضو خبرنامه شوید



مطالب ارائه شده در پايگاه اينترنتي موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان صرفا جهت اطلاع رساني و افزايش آگاهي عمومي تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود
صفحه اصلی درباره ما نقشه سایت حفظ حریم شخصی ارتباط با ما پست الکترونیکی اعضاء