موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری سرطان
بسم الله الرحمن الرحیم    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
جستجو
مرکز جامع سرطان
تغییر سایز حروف: افزایش اندازه حروف کاهش اندازه حروف
صفحه اصلی > تازه ها > سرطان خوفناک نیست
سرطان خوفناک نیست

رییس مرکز آموزشی ، پژوهشی و پیشگیری و ارتقاء سلامت نسخه گفت: سرطان، آن اندازه که مردم فکر می کنند؛ خوفناک نیست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، دکتر«رضا قلم قاش» روز شنبه در نشستی با خبرنگاران؛ علت خوفناک نبودن سرطان را قابل پیشگیری بودن 40درصد سرطان ها و نیز قابل درمان بودن 40 درصد دیگر عنوان کرد.

قلم قاش ، گفت : ترس بسیاری از افراد از سرطان باعث مرگ آنها می شود . این در حالی است که اگر این ترس، کنار گذاشته شود ، این بیماری با توجه به پیشرفت های زیاد علمی ، قابل پیشگیری، مهار و درمان است.

رییس مرکز چکاب نسخه افزود: مردم با شناخت عوامل بروز سرطان می توانند از وقوع سرطان جلوگیری کنند .به عنوان نمونه با ترک سیگار به عنوان نخستین و مهم ترین فاکتور (عامل) خطر ابتلا به سرطان معده می توان نگرانی ها را بابت ابتلا به این نوع سرطان از بین برد.

رییس انجمن توانبخشی قلبی با اشاره به اینکه مردم باید هشدارها را جدی بگیرند در عین حال ، تاکید کرد: سیگار، قلیان ومخدرهای صنعتی به عنوان عوامل خیلی جدی در ابتلا به سرطان به شمار می آیند.

**صحبت از سونامی سرطان منطقی نیست

قلم قاش، گفت: خوشبختانه کشور ما از لحاظ جغرافیایی در منطقه بسیارخطرناک در زمینه سرطان قرارندارد بنابراین ایران از نظر شیوع سرطان وضعیت مناسبی دارد و به همین علت صحبت ازسونامی سرطان منطقی نیست.

**بیمه در اکثر کشورهای دنیا چکاب سرطان را تحت پوشش قرار داده است 

قلم قاش ، تنها راه مبارزه با اغلب سرطان ها را پیشگیری از عوامل خطرزا دانست و گفت: بررسی منظم یا چکاب سرطان از جمله راه های مهم پیشگیری از بروز سرطان به شمار می آید.

وی خاطرنشان کرد: هر چند بیمه در اکثر کشورهای دنیا چکاب یا بررسی سلامت افراد از لحاظ ریسک به سرطان را تحت پوشش قرار می دهد اما متاسفانه در کشور ما بیمه ها زیر بار چنین مسوولیتی نمی روند.

وی ادامه داد: این در حالی است که هر سال ، همین بیمه ها بابت درمان سرطان چندین میلیارد تومان هزینه می کنند. 

قلم قاش ادامه داد: مردم می توانند با مراجعه به مراکز پیشگیری و ارتقاء سلامت که به عنوان مرکز چکاب در دولت یازدهم به تصویب رسیده استنمره کلی سلامت خود را دریافت کنند.

رییس انجمن توانبخشی قلبی ایران توصیه کرد: انجام چکاپ کار سختی نیست حتی پزشکان عمومی هم می توانند آن را انجام دهند، بنابراین فقط مردم باید قبل ازگرفتارشدن به بیماری ها به فکربررسی وچکاب سالانه باشند.
منبع: ایرنا
تاریخ: 03-10-93


کلیدواژه ها: 
ارســال نـظر
کاربر گرامی برای طرح سوالات پزشکی به بخش مشاوره سلامت مراجعه نمایید تا سوال شما توسط متخصصین موسسه پاسخ داده شود. به سوالاتی که در این بخش ارسال میشوند ترتیب اثر داده نمیشود.

نام (اختیاری)
پست الکترونیک(اختیاری)
آدرس وبسایت یا وبلاگ (اختیاری)
نظرشمــا
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
اظهارنظرهای جدید به این مطلب،به ایمیل من ارسال گردد
* لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید *
لطفا حاصل عبارت را در محل زیر وارد نمایید:
= 7 - 9



جدول شناسه
 

مشاوره سلامت

عضو خبرنامه شوید



مطالب ارائه شده در پايگاه اينترنتي موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان صرفا جهت اطلاع رساني و افزايش آگاهي عمومي تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود
صفحه اصلی درباره ما نقشه سایت حفظ حریم شخصی ارتباط با ما پست الکترونیکی اعضاء