موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری سرطان
بسم الله الرحمن الرحیم    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
جستجو
مرکز جامع سرطان
تغییر سایز حروف: افزایش اندازه حروف کاهش اندازه حروف
صفحه اصلی > تازه ها > محققان اسپانیایی:تحرک سلول های توموری پاسخ بدن به شیمی درمانی را پیشگویی می کند
محققان اسپانیایی:تحرک سلول های توموری پاسخ بدن به شیمی درمانی را پیشگویی می کند

محققان اسپانیایی دانشگاه گرانادا در اسپانیا برای نخستین بار ثابت کردند که شناسایی سلول های توموری متحرک در خون اجازه می دهد دریابیم بدن بیمار دارای سرطان پیشرفته چه پاسخی به شیمی درمانی خواهد داد و حتی عوارض جانبی مربوط به آن را نیز می توان پیشگویی کرد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری افه اسپانیا امروز چهارشنبه به نقل از محققان یادشده نوشت: موضوع کلیدی در شناسایی این سلولها، وجود پروتئین های خاص در آنها است که به طور ویژه ای نسبت به برخی داروها واکنش نشان می دهند.

بر اساس این گزارش، محققان اسپانیایی، نتایج پژوهشهای خود را در یک کنگره بین المللی که به تازگی در پاریس در مورد بیماریهای مرتبط با سرطان برگزار شد، ارایه کردند و به دلیل مطالعه روی این نوع سلول ها به عنوان ابزاری کلینیکی برای تشخیص پاسخ درمان های مرتبط با سرطان پیشرفته روده بزرگ موفق به کسب جایزه شدند.

بیماران این مطالعه که در بخش سرطان شناسی بیمارستان کلینیک گرانادا و بیمارستان موتریل مورد تحقیق قرار گرفتند، از سوی پژوهشگران، تحت یک درمان استاندارد در این بیماری قرار گرفته بودند که شامل شیمی درمانی و یک آنتی بادی خاص است که عروق تومور را کاهش می دهد.

بر اساس این گزارش، اهمیت سلول های توموری متحرک در خون به عنوان ریشه متاستاز که به نوبه خود عامل 9 مورد از هر 10 مرگ به دلیل سرطان است ، از چهار سال قبل بطور جدی محور تحقیقات این گروه از دانشمندان اسپانیایی است.

به گفته افه، نتایج بدست آمده تنها یکی از 8 تحقیقی است که محققان یادشده روی بیماران مبتلا به بیماری های مهم در رشته سرطان شناسی نظیر سرطان سینه ، ریه و پروستات انجام داده یا در حال پیگیری آن هستند.
تاریخ: 14-08-92

کلیدواژه ها: 
ارســال نـظر
کاربر گرامی برای طرح سوالات پزشکی به بخش مشاوره سلامت مراجعه نمایید تا سوال شما توسط متخصصین موسسه پاسخ داده شود. به سوالاتی که در این بخش ارسال میشوند ترتیب اثر داده نمیشود.

نام (اختیاری)
پست الکترونیک(اختیاری)
آدرس وبسایت یا وبلاگ (اختیاری)
نظرشمــا
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
اظهارنظرهای جدید به این مطلب،به ایمیل من ارسال گردد
* لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید *
لطفا حاصل عبارت را در محل زیر وارد نمایید:
= 6 + 6



جدول شناسه
 

مشاوره سلامت

عضو خبرنامه شوید



مطالب ارائه شده در پايگاه اينترنتي موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان صرفا جهت اطلاع رساني و افزايش آگاهي عمومي تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود
صفحه اصلی درباره ما نقشه سایت حفظ حریم شخصی ارتباط با ما پست الکترونیکی اعضاء