موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری سرطان
بسم الله الرحمن الرحیم    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
جستجو
مرکز جامع سرطان
تغییر سایز حروف: افزایش اندازه حروف کاهش اندازه حروف
صفحه اصلی > تازه ها > خوردن این منبع غذایی را از دست ندهید!؟
خوردن این منبع غذایی را از دست ندهید!؟

میگو جانوری آبزی از خانواده سخت پوستان است که به‌طور عمده در آب‌های گرم رشد و نمو می‌کند.

بیش از 400 نوع میگو در اندازه‌های گوناگون در جهان وجود دارد، لازم به ذکر است که میگوهای ریز از نظر مواد مغذی با انواع درشت آن تفاوتی ندارند، میگو از جمله مواد مغذی دریایی است که به دلیل وی‍ژگی‌های منحصر به فرد، مصرف آن در رژیم غذایی افراد توصیه می‌شود.

میگو مانند سایر آبزیان غنی از اسیدهای چرب غیر اشباع مانند امگا 3، ایکوزا پنتانوئیک اسید و دکوزاهگزانوئیک اسید بوده که مصرف آن از همان ابتدای دوران کودکی به ویژه در سنین مدرسه توصیه می‌شود.

بر اساس تحقیقات و بررسی های انجام شده، میزان اسیدهای چرب امگا 3 در خون افراد مبتلا به افسردگی کمتر از میزان طبیعی است، به این علت مصرف میگو تا حدودی در درمان و پیشگیری از افسردگی مؤثر است.

اسیدهای چرب غیراشباع موجود در میگو نقش ضدالتهابی داشته در نتیجه با مصرف آن می توان از ابتلا به بیماری‌های التهابی مانند ورم مفاصل و برونشیت مزمن پیشگیری کرد و علائم این قبیل بیماری‌ها را کاهش داد.
طبق مطالعات انجام گرفته دریافت میگو در افرادی که از عدم تحمل گلوگز و مقاومت به انسولین رنج می‌برند نقش پیشگیری‌کننده دارد.

بررسی ها نشان داده است دریافت مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 چند روز قبل از شروع عادت ماهیانه تا حدودی باعث کاهش این قبیل دردها می‌شود.

در افراد مبتلا به سردردهای میگرنی دریافت منابع غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 در کاهش علائم و عوارض این بیماری مفید است.

طبق تحقیقات اخیر در مورد دریافت منابع غنی از امگا 3 در طول دوران بارداری، فرزندان مادرانی که این اسیدهای چرب را به اندازه کافی، در طول دوران بارداری دریافت می‌کنند و سطح خونی مناسبی از این مواد مغذی دارند، دارای ضریب هوشی بالاتری نسبت به سایرین است، میگو نیز به دلیل دارا بودن مقادیر کافی و مناسبی از دکوراهگزانوئیک اسید، در این گروه مواد غذایی جای می‌گیرد.

کودکان این قیبل مادران در 6 ماه اول تولد، از نظر رفتاری و هوش و ذکاوت حدود دو ماه از سایر همسالان خود جلوتر هستند.

میگو از نظر کلسترول نیز غنی بوده و لازم به ذکر است که مصرف این ماده غذایی در افرادی که مشکل افزایش کلسترول خون ندارند هیچ‌گونه نگرانی به دنبال نخواهد داشت چرا که افزایش کلسترول خون بیش از آن به مصرف بالای مواد غذایی غنی از کلسترول ارتباط داشته باشد به مصرف بالای چربی‌های اشباع مربوط است.

تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف میگو می تواند منجر به افزایش کلسترول خوب و کاهش تری گلیسیرید خون گردد.

به علاوه میگو غنی از سلنیوم بوده که از ابتلا به بیماری های پر خطر از جمله سرطان و بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند، تأثیر سلنیوم همراه ویتامین e در بدن قوت بیشتری پیدا خواهد کرد.
در واقع این دو ماده با یکدیگر بافت‌های بدن را از هجوم رادیکال‌های آزاد مصون می دارد، این عنصر برای بسیاری از واکنش‌های حیاتی بدن ضروری بوده و در تمامی سلول‌ها یافت می شود، این عنصر در سم‌زدایی فلزاتی مانند آرسنیک و جیوه نقش مؤثری دارد.

مصرف میگو به دلیل دارا بودن این عنصر در پیشگیری از آب مروارید مفید است و از گرگرفتگی دوران یائسگی جلوگیری می‌کند.

منبع: جام نیوز

تاریخ :14/1/91


کلیدواژه ها: 
ارســال نـظر
کاربر گرامی برای طرح سوالات پزشکی به بخش مشاوره سلامت مراجعه نمایید تا سوال شما توسط متخصصین موسسه پاسخ داده شود. به سوالاتی که در این بخش ارسال میشوند ترتیب اثر داده نمیشود.

نام (اختیاری)
پست الکترونیک(اختیاری)
آدرس وبسایت یا وبلاگ (اختیاری)
نظرشمــا
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
اظهارنظرهای جدید به این مطلب،به ایمیل من ارسال گردد
* لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید *
لطفا حاصل عبارت را در محل زیر وارد نمایید:
= 9 - 9



جدول شناسه
 

مشاوره سلامت

عضو خبرنامه شوید



مطالب ارائه شده در پايگاه اينترنتي موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان صرفا جهت اطلاع رساني و افزايش آگاهي عمومي تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود
صفحه اصلی درباره ما نقشه سایت حفظ حریم شخصی ارتباط با ما پست الکترونیکی اعضاء