موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری سرطان
بسم الله الرحمن الرحیم    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
جستجو
مرکز جامع سرطان
تغییر سایز حروف: افزایش اندازه حروف کاهش اندازه حروف
صفحه اصلی > تازه ها > ابداع دارویی برای درمان تهاجمی ترین نوع سرطان پوست
ابداع دارویی برای درمان تهاجمی ترین نوع سرطان پوست

محققان آزمایشگاه «مرک» دارویی ابداع کرده اند که تومورهای سرطانی را در افراد مبتلا به ملانوم پیشرفته که تهاجمی‌ترین نوع سرطان پوست است، ۳۸ درصد کاهش می دهد.
به گزارش گروه علمی ایرنا از رویترز، این دارو با نمایان ساختن سلول های تومورهای سرطانی و تحریک سیستم ایمنی بدن به مبارزه با آنها عمل می کند.
آزمایشگاه مرک در ایالت «بوستون» در آمریکا قرار دارد.
این داروی ضد سرطان که «لامبرولیزوماب» (Lambrolizumab ) نامیده می شود پادتنی است که برای خنثی کردن پروتئین «پی.دی- یک» (PD-۱) طراحی شده است. این پروتیین به برخی سرطان‌ها امکان می دهد که از حملات سیستم ایمنی بگریزند.
مرک در بیانیه‌ای اعلام کرد: لامبرولیزوماب روی چند نوع سرطان از جمله ملانوم و سرطان ریه آزمایش شده است.
در این مطالعه محققان آزمایشگاه مرک، آزمایش بالینی خود را در فاصله زمانی میان دسامبر ۲۰۱۱ تا سپتامبر ۲۰۱۲ روی ۱۳۵ بیمار مبتلا به ملانوم پیشرفته انجام دادند که نتیجه آن کاهش متوسط ۳۸ درصد تومورها بود.
رییس آزمایشگاه‌های تحقیقاتی مرک می گوید: نتایجی که در این مرحله از مطالعه این دارو بر روی بیماران مشاهده کردیم، ما را بسیار دلگرم کرد.
وی با تشریح داده های این مطالعه و نتایج دیگر مطالعات بالینی که در حال انجام هستند، گفت: مرک پیش بینی می کند آزمایش بالینی مرحله سه با لامبرولیزوماب را در سه ماهه سوم ۲۰۱۳ مستقیما روی بیماران مبتلا به ملانوم پیشرفته و سرطان ریه انجام دهد.
منبع: ایرنا
تاریخ: 92/3/19


کلیدواژه ها: 
ارســال نـظر
کاربر گرامی برای طرح سوالات پزشکی به بخش مشاوره سلامت مراجعه نمایید تا سوال شما توسط متخصصین موسسه پاسخ داده شود. به سوالاتی که در این بخش ارسال میشوند ترتیب اثر داده نمیشود.

نام (اختیاری)
پست الکترونیک(اختیاری)
آدرس وبسایت یا وبلاگ (اختیاری)
نظرشمــا
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
اظهارنظرهای جدید به این مطلب،به ایمیل من ارسال گردد
* لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید *
لطفا حاصل عبارت را در محل زیر وارد نمایید:
= 5 - 9



جدول شناسه
 

مشاوره سلامت

عضو خبرنامه شوید



مطالب ارائه شده در پايگاه اينترنتي موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان صرفا جهت اطلاع رساني و افزايش آگاهي عمومي تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود
صفحه اصلی درباره ما نقشه سایت حفظ حریم شخصی ارتباط با ما پست الکترونیکی اعضاء