موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری سرطان
بسم الله الرحمن الرحیم    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
جستجو
مرکز جامع سرطان
تغییر سایز حروف: افزایش اندازه حروف کاهش اندازه حروف
صفحه اصلی > تازه ها > مصرف سویا در پیشگیری از ابتلا به سرطان پروستات موثر است
مصرف سویا در پیشگیری از ابتلا به سرطان پروستات موثر است

یک متخصص کلیه و مجاری ادراری معتقد است: با مصرف سویا و ویتامین E می‌توان ریسک ابتلا به سرطان پروستات را کاهش داد.

دکتر داریوش رئیسی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، پروستات را غده‌ای به اندازه فندق و یا گردو بر سر راه مجاری ادراری مردان معرفی کرد که سرطان آن از شایع‌ترین سرطان‌های مختص مردان است، اما بدخیم و کشنده نیست.

وی با بیان اینکه سرطان پروستات بیشتر در مردان بالای 40 سال دیده می شود، خاطرنشان کرد: علائم این سرطان مانند علائم بزرگ شدن پروستات است که شامل سوزش و گیر ادرار، تکرر ادرار، افزایش دستشویی رفتن شبانه و ... می باشد.

این پزشک متخصص یادآوری کرد: وقتی که افراد با این علائم به پزشک مراجعه می کنند تحت آزمایش‌های مختلف از جمله تست PSA ، سونوگرافی و ... قرار می گیرند تا وجود احتمالی سرطان پروستات در بدن آنها بررسی شود.

رئیسی با اشاره به اینکه اگر سرطان پروستات زود تشخیص داده شود قابل درمان است، ادامه داد: درمان این سرطان بسته به شدت و مرحله آن دارد و اگر به استخوان لگن متاستاز زده باشد، درمان بسیار دشوارتر خواهد شد.

وی شیمی درمانی، برداشتن غده سرطانی و رادیوتراپی را از جمله شیوه‌های درمان سرطان پروستات عنوان کرد.

این متخصص کلیه و مجاری ادراری در خصوص عوامل موثر بر سرطان پروستات نیز گفت: ژنتیک و سابقه فامیلی یکی از مهمترین فاکتورهای موثر در بروز این سرطان است.

عفونت پروستات، موادغذایی چرب، چربی های حیوانی، مواد شیمیایی، سموم، سیگار و تریاک، مصرف زیاد الکل و همچنین بیماری‌های زمینه‌ای از جمله عوامل مستعد کننده بروز سرطان پروستات است که رئیسی از آنها نام برد.

به گفته این پزشک متخصص، مصرف میوه‌ها و سبزیجات، سویا، برخی ویتامین‌ها از جمله ویتامین E و ... می تواند ریسک ابتلا به سرطان پروستات را کاهش دهد.
منبع: ایسنا
تاریخ: 4-12-92

کلیدواژه ها: 
ارســال نـظر
کاربر گرامی برای طرح سوالات پزشکی به بخش مشاوره سلامت مراجعه نمایید تا سوال شما توسط متخصصین موسسه پاسخ داده شود. به سوالاتی که در این بخش ارسال میشوند ترتیب اثر داده نمیشود.

نام (اختیاری)
پست الکترونیک(اختیاری)
آدرس وبسایت یا وبلاگ (اختیاری)
نظرشمــا
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
اظهارنظرهای جدید به این مطلب،به ایمیل من ارسال گردد
* لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید *
لطفا حاصل عبارت را در محل زیر وارد نمایید:
= 5 - 6



جدول شناسه
 

مشاوره سلامت

عضو خبرنامه شوید



مطالب ارائه شده در پايگاه اينترنتي موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان صرفا جهت اطلاع رساني و افزايش آگاهي عمومي تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود
صفحه اصلی درباره ما نقشه سایت حفظ حریم شخصی ارتباط با ما پست الکترونیکی اعضاء