موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری سرطان
بسم الله الرحمن الرحیم    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
جستجو
مرکز جامع سرطان
تغییر سایز حروف: افزایش اندازه حروف کاهش اندازه حروف
صفحه اصلی > تازه ها > مردانی که به سرطان پروستات مبتلا هستند به‌‌طور شایعی به علت بیماری قلبی و یا سایر سرطان‌ها فوت می‌کنند ...
مردانی که به سرطان پروستات مبتلا هستند به‌‌طور شایعی به علت بیماری قلبی و یا سایر سرطان‌ها فوت می‌کنند

تحقیقات جدید نشان داده‌اند که مردانی که سرطان پروستات آنها بعد از ایجاد علامت تشخیص داده می‌شود و نه از طریق آزمایش‌های غربالگری، احتمال آنکه به علت بیماری قلبی و یا سایر سرطان‌ها فوت کنند بیشتر است.
بررسی‌ها نشان داده‌اند که علت این امر ممکن است بیماری قلبی ناشی از مصرف هورمون در درمان سرطان پروستات باشد. ولی نکتة حائز اهمیت آن است که این افزایش خطر فقط در مردانی دیده می‌شود که سابقه بیماری قلبی دارند. نتیجه این تحقیقات که در مجلة بین‌المللی اورولوژی انگلستان منتشر شده است نشان داد که میزان مرگ در مردانی که تشخیص سرطان در آنها از طریق تست‌های غربالگری بوده است تفاوتی با مردانی که سرطان پروستات نداشته‌اند ندارد. در حالی‌که مردانی که سرطان پروستات در آنها از طریق پیشرفت علائم ناشی از سرطان تشخیص داده شده است به‌طور شایعی در طی 6 سال آینده به علت بیماری قلبی و یا سایر سرطان‌ها فوت کرده‌اند که احتمالاً علت آن مصرف هورمون در درمان سرطان پروستات است.
منبع: مد - اسکیپ
تاریخ:90/12/9



کلیدواژه ها: 
ارســال نـظر
کاربر گرامی برای طرح سوالات پزشکی به بخش مشاوره سلامت مراجعه نمایید تا سوال شما توسط متخصصین موسسه پاسخ داده شود. به سوالاتی که در این بخش ارسال میشوند ترتیب اثر داده نمیشود.

نام (اختیاری)
پست الکترونیک(اختیاری)
آدرس وبسایت یا وبلاگ (اختیاری)
نظرشمــا
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
اظهارنظرهای جدید به این مطلب،به ایمیل من ارسال گردد
* لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید *
لطفا حاصل عبارت را در محل زیر وارد نمایید:
= 2 + 6



جدول شناسه
 

مشاوره سلامت

عضو خبرنامه شوید



مطالب ارائه شده در پايگاه اينترنتي موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان صرفا جهت اطلاع رساني و افزايش آگاهي عمومي تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود
صفحه اصلی درباره ما نقشه سایت حفظ حریم شخصی ارتباط با ما پست الکترونیکی اعضاء