موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری سرطان
بسم الله الرحمن الرحیم    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
جستجو
مرکز جامع سرطان
تغییر سایز حروف: افزایش اندازه حروف کاهش اندازه حروف
صفحه اصلی > تازه ها > زعفران؛ گیاهی ضدسرطان
زعفران؛ گیاهی ضدسرطان

زعفران؛ گیاهی ضدسرطان

پژوهشگران مركز تحقیقات علوم دارویی دانشكده داروسازی دانشگاه علوم پزشكی مشهد در پژوهشی به خواص ضد سرطانی گیاه زعفران دست یافتند.  

به گزارش ایرنا از دانشگاه علوم پزشكی مشهد، این تحقیق با مشاركت دكتر حسین حسین زاده استاد دانشكده داروسازی، دكتر جواد بهروان استاد، گروه فارماكودینامی و سم شناسی، دانشكده داروسازی، دكتر محمد رمضانی استاد دانشكده داروسازی و دكتر خدیجه ژاكان داروساز با موفقیت به اجرا در آمده است.

عضو مركز تحقیقات علوم دارویی دانشگاه علوم پزشكی مشهد گفت: سرطان یكی از بزرگترین علل مرگ و میر در جهان به شمار می رود و سالانه بیش از شش میلیون نفر جان خود را به دلیل این بیماری از دست می‌دهند.

حسین زاده اظهار داشت: دراین میان كاروتنوییدها دارای اثرات ضد سرطانی، ضد جهش زایی و تعدیل كنندگی سیستم ایمنی بدن است و زعفران كه از كلاله های خشك شده گیاه زعفران گرفته می شود از جمله گونه‌هایی است كه سرشار از كاروتنو ییدها می‌باشد.

وی افزود: در این طرح كه در محیط آزمایشگاهی و بر روی سیب زمینی و میگو صورت گرفت مشخص شد عصاره كلاله زعفران در مهار رشد تومورها سرطانی مؤثر است.

حسین زاده خاطر نشان كرد: در مطالعه ای اثر ضد سرطانی الكلی كلاله زعفران بر روی سلول‌های سرطانی انسان بررسی شد كه در این تحقیق نشان داد كروسین به عنوان مهمترین ماده ضدسرطانی حاوی كاروتنویید معرفی شده است.
وی با بیان اینكه در طب سنتی نیز از زعفران به عنوان گیاهی درمانی یاد شده است اظهار امیدواری كرد نتایج این تحقیقات بتواند در تولید داروهای مرتبط با درمان و یا مهار بیماری سرطان مؤثر باشد.

استاد دانشكده داروسازی دانشگاه علوم پزشكی مشهد گفت: در طب سنتی از زعفران به عنوان ضد اسپاسم، كمك به هضم طبیعی غذا، تسكین دهنده ناراختی های لثه، ضد آبریزش، آرام بخش، ضد نفخ و افزاینده تعرق یاد شده است. 

منبع: ایرنا


کلیدواژه ها: 
ارســال نـظر
کاربر گرامی برای طرح سوالات پزشکی به بخش مشاوره سلامت مراجعه نمایید تا سوال شما توسط متخصصین موسسه پاسخ داده شود. به سوالاتی که در این بخش ارسال میشوند ترتیب اثر داده نمیشود.

نام (اختیاری)
پست الکترونیک(اختیاری)
آدرس وبسایت یا وبلاگ (اختیاری)
نظرشمــا
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
اظهارنظرهای جدید به این مطلب،به ایمیل من ارسال گردد
* لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید *
لطفا حاصل عبارت را در محل زیر وارد نمایید:
= 2 - 5



جدول شناسه
 

مشاوره سلامت

عضو خبرنامه شوید



مطالب ارائه شده در پايگاه اينترنتي موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان صرفا جهت اطلاع رساني و افزايش آگاهي عمومي تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود
صفحه اصلی درباره ما نقشه سایت حفظ حریم شخصی ارتباط با ما پست الکترونیکی اعضاء