موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری سرطان
بسم الله الرحمن الرحیم    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
جستجو
مرکز جامع سرطان
تغییر سایز حروف: افزایش اندازه حروف کاهش اندازه حروف
صفحه اصلی > تازه ها > سالانه بیش از دو هزار "سرطان" در کودکان اتفاق می‌افتد
سالانه بیش از دو هزار "سرطان" در کودکان اتفاق می‌افتد

رئیس همایش رادیوتراپی آنکولوژی گفت: بروز بیش از دو هزار مورد جدید سرطان در کودکان در هر سال خود دلیل دیگری بر لزوم توجه کافی به رشته خون و سرطان کودکان است

دکتر حسن ابوالقاسمی رئیس انجمن خون و سرطان کودکان ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه امروزه پیشرفتهای شگرف در حوزه علوم پزشکی و به خصوص علوم پایه موجب گردیده که تحول بزرگ در نتایج درمانی حاصل گردد گفت: بیماریهای هماتولوژی ارثی و اکتسابی که در کشور ما از شیوع نسبی برخوردارند که یکی از دغدغه‌های والدین این مرز و بوم بوده که به برکت تربیت متخصصین مجرب و توزیع آنان در اقصی نقاط کشور تاحدود زیادی مرتفع گردیده است. 

وی ادامه داد: شبوع بیماری تالاسمی و بیماریهای همولیتیک و اختلات خونریزی دهنده ارثی و اکتسابی موجب گردیده تا تعداد قابل توجهی از همکاران بخش‌های مهمی از وقت خود را مصروف مدیریت و درمان این بیماری‌ها نمایند، بروز بیش از دو هزار مورد جدید سرطان در کودکان در هر سال خود دلیل دیگری بر لزوم توجه کافی به رشته خون و سرطان کودکان است. 

دکتر ابوالقاسمی در پایان با اشاره به اینکه یکی از اقداماتی که ضروری است تا همکاران به طور جدی به آن پردازند حضور در همایشهای علمی و کارگاههای مهارتی است تا با یافته‌های جدید علمی و تلاشهای یکدیگر آشنایی لازم پیدا کنند. 

وی در پایان با بیان اینکه در این همایش سعی خواهد شد موضوعات مختلف هماتولوژی کودکان به خصوص مواردی که حاصل تحقیقات همکاران است مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرید اظهار کرد: تعدادی از همکاران فرصت خواهند داشت که به عنوان سخنران اصلی مباحثی را به عنوان سخنرانی اصلی ارائه نماید. که امیدوارم تمامی همکارانی که در طول سال مسئولیت درمان بیماران و تدریس در دانشگاه مانع کنار هم بودن آن‌ها بوده است فرصت یابند در این نشست‌ها در کنار هم و با هم به مبادله اطلاعات علمی پردازند، هوای خوب استان هرمزگان و مردم صمیمی و دست داشتنی این استان علت مضاعفی است که اشتیاق همکاران را به شرکت دراین همایش بیشتر خواهد کرد.
منبع: باشگاه خبرنگاران
تاریخ: 29-11-92



کلیدواژه ها: 
ارســال نـظر
کاربر گرامی برای طرح سوالات پزشکی به بخش مشاوره سلامت مراجعه نمایید تا سوال شما توسط متخصصین موسسه پاسخ داده شود. به سوالاتی که در این بخش ارسال میشوند ترتیب اثر داده نمیشود.

نام (اختیاری)
پست الکترونیک(اختیاری)
آدرس وبسایت یا وبلاگ (اختیاری)
نظرشمــا
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
اظهارنظرهای جدید به این مطلب،به ایمیل من ارسال گردد
* لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید *
لطفا حاصل عبارت را در محل زیر وارد نمایید:
= 7 - 7



جدول شناسه
 

مشاوره سلامت

عضو خبرنامه شوید



مطالب ارائه شده در پايگاه اينترنتي موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان صرفا جهت اطلاع رساني و افزايش آگاهي عمومي تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود
صفحه اصلی درباره ما نقشه سایت حفظ حریم شخصی ارتباط با ما پست الکترونیکی اعضاء