موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری سرطان
بسم الله الرحمن الرحیم    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
جستجو
مرکز جامع سرطان
تغییر سایز حروف: افزایش اندازه حروف کاهش اندازه حروف
صفحه اصلی > تازه ها > "زونای چشمی" خطر بروز سرطان را افزایش می‌دهد/ ویروس "آبله مرغان" عامل ایجاد زونای چشمی
"زونای چشمی" خطر بروز سرطان را افزایش می‌دهد/ ویروس "آبله مرغان" عامل ایجاد زونای چشمی

تحقیقات نشان داد افراد مبتلا به زونای چشمی، نسبت به دیگران، بیشتر در معرض سکته قلبی قرار دارند.

خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران: طبق آخرین یافته‌های علمی پزشکی دانشگاه تایپی در تایوان، عفونت زونا خطر بروز سکته در افراد را افزایش می‌دهد و عامل اصلی بروز این عفونت ویروس معروفی بنام آبله مرغان است. 

زونای چشمی شایع‌ترین بیماری التهاب چشم محسوب می‌شود که اگر به موقع و کامل تحت درمان و مداوا قرار نگیرد، باعث کاهش بینایی در فرد می‌شود. 

این ویروس بعد از بهبودی در سیستم اعصاب ، در سایر بخش‌های بدن نهفته باقی می‌ماند و در نهایت اگر عملکرد سیستم ایمنی بدن افراد حامل زونا بدلیل بیماری، استرس، کهولت سن کاهش پیدا کند، این ویروس در بدن فعال می شود و بیماری زونا را ایجاد می‌کند. 

عفونت،‌قرمزی و جوش از علائم زونا 
شروع بیماری زونا با علائمی مثل عفونت، جوش، قرمزی پوست در نواحی پیشانی، بینی و پلک به همراه پیشانی،‌ بینی و پلک به همراه تب، سوزش و سردرد است که افراد در صورت مشاهده این علائم باید به پزشک مراجعه کنند. 

بیش از 85 درصد جمعیت جهان حامل ویروس زونا هستند
محمد کی پور، اپتومتریست در خصوص زونای چشمی می‌گوید: بیش از 85 درصد از جمعیت جهان از حاملان ویروس زونا هستند که در صورت بروز نقص در سیستم ایمنی افراد این ویروس از حالت نهفته خارج می‌شود و زونای چشمی را ایجاد می‌کند.

کی پور خاطر نشان کرد:این بیماری عمدتا در افراد بالای 50 سال رخ می دهد اما مصرف بعضی از داروهای شیمی درمانی زمینه‌ی فعال‌سازی ویروس زونا را فراهم می‌کند. 

 اضطراب و استرس از عوامل تشدید کننده زونای چشمی 
کی پور در پایان گفت: عوارض چشمی این بیماری عمدتا شامل التهاب یا کدورت قرنیه است که سریعا باید تحت نظر پزشک معالج قرار بگیرد و علاوه بر انجام دوره‌های تکمیلی درمان، فرد باید از عوامل تشدید کننده این بیماری مثل استرس و اضطراب اجتناب کنند. 

نتایج حاصل از تحقیقات دانشگاه تایپی در تایلند نشان داد، افرادی که مبتلا به زونای چشمی هستند، نسبت به سایر افراد بیشتر در معرض خطر سکته ایسکمی قرار می گیرند و احتمال ایجاد سکته‌های ناشی از خون ریزی در این افراد کمتر است. 

در پایان می‌توان نتیجه گرفت ارتباطی میان افرادی که از داروهای ضد ویروسی استفاده می‌کنند و افرادی که از این داروها استفاده نمی‌کنند، در بروز سکته وجود ندارد. 
منبع: طبنا
تاریخ: 22-04-94


کلیدواژه ها: 
ارســال نـظر
کاربر گرامی برای طرح سوالات پزشکی به بخش مشاوره سلامت مراجعه نمایید تا سوال شما توسط متخصصین موسسه پاسخ داده شود. به سوالاتی که در این بخش ارسال میشوند ترتیب اثر داده نمیشود.

نام (اختیاری)
پست الکترونیک(اختیاری)
آدرس وبسایت یا وبلاگ (اختیاری)
نظرشمــا
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
اظهارنظرهای جدید به این مطلب،به ایمیل من ارسال گردد
* لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید *
لطفا حاصل عبارت را در محل زیر وارد نمایید:
= 4 + 8



جدول شناسه
 

مشاوره سلامت

عضو خبرنامه شوید



مطالب ارائه شده در پايگاه اينترنتي موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان صرفا جهت اطلاع رساني و افزايش آگاهي عمومي تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود
صفحه اصلی درباره ما نقشه سایت حفظ حریم شخصی ارتباط با ما پست الکترونیکی اعضاء