موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری سرطان
بسم الله الرحمن الرحیم    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
جستجو
مرکز جامع سرطان
تغییر سایز حروف: افزایش اندازه حروف کاهش اندازه حروف
صفحه اصلی > تازه ها > شب کاری و تشدید خطر ابتلا به سرطان تخمدان
شب کاری و تشدید خطر ابتلا به سرطان تخمدان

متخصصان علوم پزشکی زنان در آمریکا با انجام آزمایش‌های جدید، ارتباط بین کار کردن در شیفت شب و احتمال ابتلا به سرطان تخمدان را شناسایی کردند.


به گزارش سرویس سلامت ایسنا، پزشکان آمریکایی با مطالعه روی 3000 زن شرکت کننده دریافتند که شب کاری خطر ابتلا به سرطان تخمدان را تا 49 درصد در مقایسه با زنانی که در ساعت‌های عادی روز فعالیت دارند، افزایش می‌دهد.


پزشکان در رابطه با ارتباط بین شب کاری و خطر ابتلا به این سرطان، اظهار داشتند: این احتمال وجود دارد که اختلال در هورمون «ملاتونین»، علت افزایش این خطر باشد اما بررسی‌های بیشتری برای اثبات این ادعا مورد نیاز است.


پیش از این نیز ارتباط بین انجام کارهای شیفتی و سرطان سینه در زنان شناخته شده بود.


در آخرین بررسی‌ها، پزشکان 1101 زن مبتلا به سرطان تخمدان پیشرفته، 389 مورد سرطان تخمدان در مراحل اولیه و 1832 زن سالم را بررسی کردند. در مجموع یک چهارم افراد مبتلا به به سرطان پیشرفته اعلام کردند که شب کاری هستند.


به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بی ‌بی ‌سی، همچنین در مطالعات پیشین نشان داده شده است زنانی که به سرطان تخمدان مبتلا می‌شوند کمتر به مصرف قرص‌های ضدبارداری تمایل دارند و صاحب فرزندان کمتری هستند.


کلیدواژه ها: 
ارســال نـظر
کاربر گرامی برای طرح سوالات پزشکی به بخش مشاوره سلامت مراجعه نمایید تا سوال شما توسط متخصصین موسسه پاسخ داده شود. به سوالاتی که در این بخش ارسال میشوند ترتیب اثر داده نمیشود.

نام (اختیاری)
پست الکترونیک(اختیاری)
آدرس وبسایت یا وبلاگ (اختیاری)
نظرشمــا
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
اظهارنظرهای جدید به این مطلب،به ایمیل من ارسال گردد
* لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید *
لطفا حاصل عبارت را در محل زیر وارد نمایید:
= 5 - 6



جدول شناسه
 

مشاوره سلامت

عضو خبرنامه شوید



مطالب ارائه شده در پايگاه اينترنتي موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان صرفا جهت اطلاع رساني و افزايش آگاهي عمومي تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود
صفحه اصلی درباره ما نقشه سایت حفظ حریم شخصی ارتباط با ما پست الکترونیکی اعضاء