موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری سرطان
بسم الله الرحمن الرحیم    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
جستجو
مرکز جامع سرطان
تغییر سایز حروف: افزایش اندازه حروف کاهش اندازه حروف
صفحه اصلی > تازه ها > دانشمندان، چگونگي تاثير ورزش بر کاهش خطر سرطان سينه را کشف کردند
دانشمندان، چگونگي تاثير ورزش بر کاهش خطر سرطان سينه را کشف کردند

محققان علوم پزشکی در آمریکا اعلام کردند ورزش با تغییراتی که در سوخت و ساز هورمون‌ها ایجاد می کند، خطر ابتلا به بیماری سرطان سینه را کاهش می‌دهد.

دکتر مایندی کروزر و همکارانش در بخش تغذیه دانشگاه مینه سوتا در سنت پل اعلام کردند در واقع ورزش با کنترل متابولیزم هورمون استروژن در زنان، به کاهش خطر ابتلا به سرطان مهلک سینه کمک می کند.

به گفته دکتر کروزر در واقع ورزش، بر روند سوخت و ساز این هورمون تاثیر می گذارد و تولید متابولیت های خوب را افزایش می‌دهد که این متابولیت های خوب به نوبه خود به کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه کمک می کنند.

دکتر کروزر و همکارانش با بررسی سیصد و نود و یک زن، چگونگی تاثیر ورزش را بر آنان مطالعه کردند.

به گزارش پایگاه خبری یورک الرت در اینترنت ، در مجموع، از هر هشت زن در جهان یک نفر در طول عمر خود به سرطان سینه مبتلا می شود و از هر یک هزار زن بالاتر از چهل سال نیز سی نفر به این سرطان مبتلا می شوند ولی با انجام دادن ماموگرام می توان از بروز این خطر کاست.

به گفته محققان اگر زنانی که بین پنجاه تا هفتاد و پنج سال دارند به طور سالانه تحت ماموگرافی قرار بگیرند شمار مبتلایان به سرطان سینه از سی به بیست و سه نفر در هر هزار نفر کاهش می‌یابد.

سرطان سینه سالانه پانصد و نوزده هزار نفر را در جهان از پای در می آورد و بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، میزان زنده ماندن بعد از ابتلا به این سرطان از هشتاد درصد در امریکا،‌ سوئیدن و جاپان تا چهل درصد در کشورهای فقیر متغیر است.

همچنین زنان ساکن کشورهای صنعتی در مقایسه با سایرین، ریسک ابتلای بالاتری دارند که البته کشور جاپان در این میان یک استثناء است.

در این بیماری، تکثیر بدخیم سلول های اپی تلیالی پوشانندة مجاری روی می دهد.

مانند تمام بدخیمی های اپی تلیالی، میزان بروز سرطان سینه نیز با افزایش سن تدریجاً بالا می‌رود.
منبع: واحد مرکزی خبر
تاریخ: 23-02-92

کلیدواژه ها: 
نــــــظرات
  • بدون نام
  • ۱۷ مرداد ۱۳۹۲
    عالی
ارســال نـظر
کاربر گرامی برای طرح سوالات پزشکی به بخش مشاوره سلامت مراجعه نمایید تا سوال شما توسط متخصصین موسسه پاسخ داده شود. به سوالاتی که در این بخش ارسال میشوند ترتیب اثر داده نمیشود.

نام (اختیاری)
پست الکترونیک(اختیاری)
آدرس وبسایت یا وبلاگ (اختیاری)
نظرشمــا
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
اظهارنظرهای جدید به این مطلب،به ایمیل من ارسال گردد
* لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید *
لطفا حاصل عبارت را در محل زیر وارد نمایید:
= 3 - 7



جدول شناسه
 

مشاوره سلامت

عضو خبرنامه شوید



مطالب ارائه شده در پايگاه اينترنتي موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان صرفا جهت اطلاع رساني و افزايش آگاهي عمومي تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود
صفحه اصلی درباره ما نقشه سایت حفظ حریم شخصی ارتباط با ما پست الکترونیکی اعضاء