موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری سرطان
بسم الله الرحمن الرحیم    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
جستجو
مرکز جامع سرطان
تغییر سایز حروف: افزایش اندازه حروف کاهش اندازه حروف
صفحه اصلی > تازه ها > "سیگار" پوکی استخوان را تشدید می‌کند
"سیگار" پوکی استخوان را تشدید می‌کند

یک متخصص و جراح استخوان و مفاصل گفت: سن، جنسیت، بیماری‌های کلیوی، مصرف الکل و سیگار و سوء تغذیه باعث تشدید پوکی استخوان می‌شوند.

مرتضی دهقان اظهار کرد: با افزایش سن، بر اثر تخریب ساخت استخوانی، توده استخوانی کاهش یافته و سرانجام به پوکی و شکستگی استخوان منجر می‌شود.

وی با بیان اینکه بروز پدیده پوکی استخوان در زنان بیش از مردان است، گفت: از سن 30 تا 35 سالگی، تراکم بافت استخوان کاهش یافته و در زنان به علت بروز یائسگی، کاهش شدید تراکم بافت در یک دوره پنج ساله بوجود می‌آید و پس از آن شدت بروز پوکی استخوان زنان ومردان مشابه می‌شود. پس از سن 30 تا 35 سالگی تراکم استخوان‌ها مرتبا با افزایش سن، روبه کاهش می‌گذارد و تا پایان عمر ادامه می‌یابد.

دهقان با اشاره به اینکه علائم این بیماری با پیدایش عوارضی همچون شکستگی ظاهر می‌شود، خاطر نشان کرد: شکستگی، دردهای مزمن و حقیقی بر اثر فعالیت و خمیدگی پشت از جمله عوارض شکستگی و علائم پوکی استخوان است.

وی در پایان راه‌های پیشگیری از این بیماری را یادآور شد و گفت: فعالیت‌های ورزشی مناسب، عدم استعمال دخانیات و الکل، قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید و تغذیه از مواد حاوی کلسیم، مانع بروز و پیشرفت این بیماری می‌شوند.
منبع: ایسنا
تاریخ: 94/11/13

کلیدواژه ها: 
ارســال نـظر
کاربر گرامی برای طرح سوالات پزشکی به بخش مشاوره سلامت مراجعه نمایید تا سوال شما توسط متخصصین موسسه پاسخ داده شود. به سوالاتی که در این بخش ارسال میشوند ترتیب اثر داده نمیشود.

نام (اختیاری)
پست الکترونیک(اختیاری)
آدرس وبسایت یا وبلاگ (اختیاری)
نظرشمــا
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
اظهارنظرهای جدید به این مطلب،به ایمیل من ارسال گردد
* لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید *
لطفا حاصل عبارت را در محل زیر وارد نمایید:
= 2 + 4



جدول شناسه
 

مشاوره سلامت

عضو خبرنامه شوید



مطالب ارائه شده در پايگاه اينترنتي موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان صرفا جهت اطلاع رساني و افزايش آگاهي عمومي تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود
صفحه اصلی درباره ما نقشه سایت حفظ حریم شخصی ارتباط با ما پست الکترونیکی اعضاء