موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری سرطان
بسم الله الرحمن الرحیم    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
جستجو
مرکز جامع سرطان
تغییر سایز حروف: افزایش اندازه حروف کاهش اندازه حروف
صفحه اصلی > تازه ها > یک متخصص: بیماری مهلک سرطان در جهان معاصر فاجعه بار است
یک متخصص: بیماری مهلک سرطان در جهان معاصر فاجعه بار است

دبیر اجرایی کنگره پژوهش های کاربردی سرطان های شایع ایران و متخصص اپیدمیولوژی سرطان گفت:آمار بالای مرگ و میر ناشی از ابتلا به بیماری مرگ بار سرطان در دنیای امروز فاجعه بار بوده و نمی توان به سادگی از کنار آن گذشت .
دکتر ˈ شاکر سالاری لک ˈ ، روز پنجشنبه در کنگره سراسری پژوهش های کاربردی سرطان های شایع ایران که در ارومیه حال برگزاری است افزود: سالانه افزون بر 169 میلیون سال عمر از دست رفته بیماران سرطانی در دنیای امروز است.

وی اضافه کرد: طبق تحقیقات گسترده بعمل آمده در دنیا ثابت شده است که هر سال این میزان سال عمر به دلیل بروز انواع مختلف سرطان و مرگ و میر ناشی از آن از دست بشریت می رود.

سالاری لک اظهار کرد: این آمار نشان دهنده بعد فاجعه ای است که این بیماری خطرناک و مهلک در دنیای امروز ایجاد کرده است و نمی توان از کنار آن به سادگی گذشت.

وی اضافه کرد: مطالعات دانشمندان نشان می دهد تا سال 2030 سرطان ها در دنیا رو به افزایش بوده و روز به روز روند گسترش را طی می کند.

سالاری لک ادامه داد: طبق تحقیقات جهانی میزان شیوع سرطان در سال 2030 افزون بر 64 درصد بیشتر از سال 2012 خواهد بود.

وی افزود: در صورتی که امروز پیشگیری نکنیم فردا دیر خواهد بود و باید هزینه های بسیار هنگفت تری را برای سرطان و معضلات اجتماعی ناشی از آن هزینه کنیم.

وی گفت: بیماری های سرطانی در حال حاضر سومین عامل مرگ و میر در جوامع انسانی هستند که رفته رفته این رتبه در حال ارتقا است.

کنگره پژوهش های کاربردی سرطان های شایع ایران از امروز در ارومیه آغاز شده و تا شنبه ادامه دارد.

سرطان در حال حاضر سهم 17 درصدی در مرگ و میر در ایران دارد و علاوه بر ایران، در دیگر کشورهای جهان به ویژه کشورهای توسعه یافته رفته رفته به مهمترین عامل مرگ و میر تبدیل می شود.
منبع: ایرنا
تاریخ: 13-03-93

کلیدواژه ها: 
ارســال نـظر
کاربر گرامی برای طرح سوالات پزشکی به بخش مشاوره سلامت مراجعه نمایید تا سوال شما توسط متخصصین موسسه پاسخ داده شود. به سوالاتی که در این بخش ارسال میشوند ترتیب اثر داده نمیشود.

نام (اختیاری)
پست الکترونیک(اختیاری)
آدرس وبسایت یا وبلاگ (اختیاری)
نظرشمــا
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
اظهارنظرهای جدید به این مطلب،به ایمیل من ارسال گردد
* لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید *
لطفا حاصل عبارت را در محل زیر وارد نمایید:
= 4 + 4



جدول شناسه
 

مشاوره سلامت

عضو خبرنامه شوید



مطالب ارائه شده در پايگاه اينترنتي موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان صرفا جهت اطلاع رساني و افزايش آگاهي عمومي تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود
صفحه اصلی درباره ما نقشه سایت حفظ حریم شخصی ارتباط با ما پست الکترونیکی اعضاء