موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری سرطان
بسم الله الرحمن الرحیم    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
جستجو
مرکز جامع سرطان
تغییر سایز حروف: افزایش اندازه حروف کاهش اندازه حروف
صفحه اصلی > تازه ها > نوشابه‌هاي پپسي حاوي مواد سرطان‌زا
نوشابه‌هاي پپسي حاوي مواد سرطان‌زا


یک گروه محافظت از محیط زیست روز چهارشنبه اعلام کرد رنگ نارنجی مورد استفاده در نوشابه‌های شرکت پپسی حاوی مواد سرطان‌زا است.
به گزارش فرهنگ نیوز، ایالت کالیفرنیا قانونی را به تصویب رسانده است که بر اساس آن روی نوشابه های حاوی سطح معینی از مواد سرطان زا باید برچسب هشدار نصب شود
. پس از تصویب این قانون شرکت‌های پپسی و کوکا کولا هر دو ماه مارس اعلام کردند ترکیب مورد استفاده در نوشابه‌های نارنجی را تغییر خواهند داد.
ماده شیمیایی متیل میدازول ۴ (۴-Mel) در روند پخت تولید می‌شود و در نتیجه مقادیری از آن در همه مواد غذایی وجود دارد.
گروه دیده‌بان مرکز سلامت محیطی اعلام کرد مقادیری از این ماده سرطان‌زا حتی پس از تغییر ترکیبات در نوشابه‌های پپسی دیده می‌شود.
طبق تحقیقات این گروه، سطح ماده متیل میدازول موجود در نوشابه‌های پپسی چهار تا هشت برابر بیشتر از میزان تعیین شده در قوانین امنیت غذایی ایالت کالیفرنیا بود.
به گزارش اسوشیتدپرس از نیویورک، آزمایش‌ روی موش‌های آزمایشگاهی حاکی از سرطان‌زا بودن ماده شیمایی متیل میدازول بوده‌ است، اما سازمان غذا و دارو آمریکا اعلام کرد مصرف اندک نوشیدنی‌هایی که حاوی این ماده هستند خطر جدی برای سلامت انسان ندارند.
منبع: واحد مرکزی خبر
تاریخ: 22-04-92

کلیدواژه ها: 
ارســال نـظر
کاربر گرامی برای طرح سوالات پزشکی به بخش مشاوره سلامت مراجعه نمایید تا سوال شما توسط متخصصین موسسه پاسخ داده شود. به سوالاتی که در این بخش ارسال میشوند ترتیب اثر داده نمیشود.

نام (اختیاری)
پست الکترونیک(اختیاری)
آدرس وبسایت یا وبلاگ (اختیاری)
نظرشمــا
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
اظهارنظرهای جدید به این مطلب،به ایمیل من ارسال گردد
* لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید *
لطفا حاصل عبارت را در محل زیر وارد نمایید:
= 7 - 9



جدول شناسه
 

مشاوره سلامت

عضو خبرنامه شوید



مطالب ارائه شده در پايگاه اينترنتي موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان صرفا جهت اطلاع رساني و افزايش آگاهي عمومي تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود
صفحه اصلی درباره ما نقشه سایت حفظ حریم شخصی ارتباط با ما پست الکترونیکی اعضاء