موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری سرطان
بسم الله الرحمن الرحیم    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
جستجو
مرکز جامع سرطان
تغییر سایز حروف: افزایش اندازه حروف کاهش اندازه حروف
صفحه اصلی > تازه ها > چند توصیه مفید برای ترک سیگار
چند توصیه مفید برای ترک سیگار

از مصرف الکل و سایر مواد تحریک‌کنندة مصرف سیگار پرهیز کنید.

بسیاری از مواد اشتیاق شما را برای مصرف سیگار تشدید می‌کنند که یکی از شایع‌ترین آنها الکل است. اگر مصرف قهوه باعث تشدید تمایل شما برای مصرف سیگار می‌شود به مدت چند هفته به‌جای قهوه چای شیرین مصرف کنید. اگر همیشه بعد از صرف غذا سیگار می‌کشیدید سعی کنید مسواک زدن یا جویدن آدامس را جایگزین آن کنید.

محل زندگی و کار خود را پاکیزه کنید.

بعد از آنکه آخرین سیگار خود را کشیدید همة جاسیگاری‌ها و فندک‌ها را دور بریزید لباس‌ها و ملحفه‌هایتان را که بوی سیگار می‌دهند بشویید. از دستگاه تهویه هوا استفاده کنید تا بوی سیگار از خانه شما خارج شود. هیچ چیز که شما را به یاد سیگار بیاندازد نگه ندارید.

مجدد تلاش کنید.

احتمال مصرف مجدد سیگار بسیار بالاست. بسیاری از سیگاری‌ها قبل از آنکه به‌طور کامل سیگار را قطع کنند چندین بار تلاش کرده‌اند بنابراین شما نباید دلسرد شوید و مجدداٌ یک تاریخ در ماه آینده برای ترک سیگارتان تعیین کنید.

فعالیتتان را افزایش دهید.

فعالیت بدنی باعث می‌شود علائم ناشی از کاهش میزان نیکوتین کاهش یابد. حتی فعالیت‌های ملایم مانند قدم زدن و یا باغبانی هم مفیدند.

میوه و سبزیجات مصرف کنید

هنگامی که در حال ترک سیگار هستید هرگز رژیم لاغری نگیرید. به‌جای آن سعی کنید میوه و سبزیجات بیشتر و غذاهای چرب کمتری مصرف کنید.

به خودتان جایزه بدهید.

ترک سیگار علاوه بر آنکه باعث حفظ سلامتی شما می‌شود باعث می‌‌شود پولی بابت خرید سیگار خرج نکنید. با پولی که به علت عدم مصرف سیگار جمع کرده‌اید برای خودتان یک جایزه دلخواه بخرید.

بدانید ترک سیگار جه فایده‌هایی برای سلامتی شما دارد.

ترک سیگار به‌سرعت سبب کاهش فشار خون و کاهش ضربان قلب شما می‌شود. بعد از یک روز منواکسید کربن خونتان به حالت عادی برمی‌گردد. بعد از دو هفته تا سه ماه احتمال حملة قلبی شما کاهش می‌یابد و وضعیت ریه‌های شما بهبود می‌یابد و در طولانی مدت احتمال گرفتگی عروق قلبی و سرطان ریه و سایر سرطان‌ها کاهش می‌یابد.

منبع: وب – امدی

 تاریخ 6/9/1390


کلیدواژه ها: 
ارســال نـظر
کاربر گرامی برای طرح سوالات پزشکی به بخش مشاوره سلامت مراجعه نمایید تا سوال شما توسط متخصصین موسسه پاسخ داده شود. به سوالاتی که در این بخش ارسال میشوند ترتیب اثر داده نمیشود.

نام (اختیاری)
پست الکترونیک(اختیاری)
آدرس وبسایت یا وبلاگ (اختیاری)
نظرشمــا
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
اظهارنظرهای جدید به این مطلب،به ایمیل من ارسال گردد
* لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید *
لطفا حاصل عبارت را در محل زیر وارد نمایید:
= 4 + 8



جدول شناسه
 

مشاوره سلامت

عضو خبرنامه شوید



مطالب ارائه شده در پايگاه اينترنتي موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان صرفا جهت اطلاع رساني و افزايش آگاهي عمومي تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود
صفحه اصلی درباره ما نقشه سایت حفظ حریم شخصی ارتباط با ما پست الکترونیکی اعضاء