موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری سرطان
بسم الله الرحمن الرحیم    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
جستجو
مرکز جامع سرطان
تغییر سایز حروف: افزایش اندازه حروف کاهش اندازه حروف
صفحه اصلی > تازه ها > تولید چسب‌ دارویی پوستی برای مقابله با سرطان پروستات
تولید چسب‌ دارویی پوستی برای مقابله با سرطان پروستات

 

آزمایشات جدید نشان میدهد : چسبهای دارویی پوستی روشی ایمن تر و ساده تر از روش های درمانی فعلی برای مقابله با سرطان پروستات هستند.

 متخصصان انگلیسی در این آزمایشات دریافتند: چسب‌های دارویی پوستی که وظیفه آنها رساندن هورمون استروژن به خون است، می‌توانند در مقایسه با روش‌های کنونی درمان سرطان پروستات، موثرتر باشند.

یکی از روش‌های اصلی در درمان بیماری سرطان پروستات، تزریق یک نوع ماده شیمیایی است که سطح تستوسترون را کاهش می‌دهد، اما در عین حال برای بیمار عوارضی جانبی هم دارد.

متخصصان انگلیسی با مقایسه 254 بیمار که دو روش درمانی متفاوت تزریق و چسب‌های دارویی پوستی در آنان مورد استفاده قرار گرفت، دریافتند که این چسب‌ها به مراتب روشی ایمن‌تر هستند.

پزشکان با بیان اینکه دو هورمون استروژن و تستوسترون از نظر شیمیایی با یکدیگر شباهت دارند، اظهار داشتند: افزایش سطح استروژن در بدن می‌تواند میزان تستوسترون تولید شده را کاهش دهد و رشد سرطان پروستات را تا حدودی متوقف سازد.

یکی از متخصصان در این مطالعه گفت: انجام مطالعات در مدت زمان بیشتری لازم است تا در مورد جایگزینی این چسب‌های دارویی با تزریق‌های هورمونی به قطعیت برسیم.

منبع: ایسنا


کلیدواژه ها: 
ارســال نـظر
کاربر گرامی برای طرح سوالات پزشکی به بخش مشاوره سلامت مراجعه نمایید تا سوال شما توسط متخصصین موسسه پاسخ داده شود. به سوالاتی که در این بخش ارسال میشوند ترتیب اثر داده نمیشود.

نام (اختیاری)
پست الکترونیک(اختیاری)
آدرس وبسایت یا وبلاگ (اختیاری)
نظرشمــا
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
اظهارنظرهای جدید به این مطلب،به ایمیل من ارسال گردد
* لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید *
لطفا حاصل عبارت را در محل زیر وارد نمایید:
= 2 - 9



جدول شناسه
 

مشاوره سلامت

عضو خبرنامه شوید



مطالب ارائه شده در پايگاه اينترنتي موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان صرفا جهت اطلاع رساني و افزايش آگاهي عمومي تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود
صفحه اصلی درباره ما نقشه سایت حفظ حریم شخصی ارتباط با ما پست الکترونیکی اعضاء