موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری سرطان
بسم الله الرحمن الرحیم    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
جستجو
مرکز جامع سرطان
تغییر سایز حروف: افزایش اندازه حروف کاهش اندازه حروف
صفحه اصلی > تازه ها > مصرف جنسینگ سبب کاهش خستگی مرتبط با سرطان می‌شود.
مصرف جنسینگ سبب کاهش خستگی مرتبط با سرطان می‌شود.

براساس یک تحقیق جدید که کپسول‌های جنسینگ با دارونما مقایسه شدند مشخص شد 90 درصد بیماران مبتلا به سرطان بعد از مصرف گیاه جنسینگ کمتر احساس خستگی می‌کردند.

محققین در این بررسی 360 فرد مبتلا به سرطان را که به علت درمان سرطان و یا وجود خود سرطان از خستگی شکایت داشتند بررسی کردند. بیش از نیمی از این افراد مبتلا به سرطان پستان بودند. نیمی از این 360 فرد مبتلا به سرطان، دارونما دریافت کردند و نیم دیگر کپسولی که حاوی 2000 میلی‌گرم ریشه گیاه جنسینگ بود را مصرف کردند.

در ابتدای مطالعه هر یک از افراد میزان خستگی روزانه خود را از صفر تا صد مشخص کردند که متوسط آنها 55 بود.

در هفتة چهارم بعد از شروع تحقیقات میزان خستگی روزانه دو گروه با یکدیگر تفاوت نداشت ولی در پایان هفته هشتم بعد از درمان گروهی از بیماران که گیاه جنسینگ مصرف کرده بودند میزان خستگی آنها 20 نمره بهتر شده بود در حالی که  گروهی که دارونما مصرف کرده بودند میزان خستگی آنها 10 نمره بهبود یافته بود.

دکتر دبرابارتون محقق مرکز سرطان میوکلینیک،‌ محقق این مطالعه گفته است: بیمارانی که گیاه جنسینگ مصرف کردند در مقایسه با گروهی که دارونما مصرف کردند «احساس کسالت، خستگی و ضعف کمری داشتند»

این محققین اعلام کرده‌اند «بررسی‌های ما نشان داد که به منظور کاهش ختسگی ناشی از سرطان می‌توان با امنیت کامل گیاه جنسینگ را به مدت 8 هفته مصرف کرد»

این محققین متذکر شدند که بیماران حین مصرف مکمل‌هایی که تحت‌عنوان جنسینگ به فروش می‌رسند باید مطمئن باشند که این مکمل‌ها حاوی مقادیر کافی و خالص جنسینگ باشند زیرا گاهی این مکمل‌ها حاوی اتانول می‌باشند که ترکیب فوق می‌تواند سبب رشد سرطان پستان شود.

نتایج بررسی فوق که در مجله انجمن سرطان امریکا چاپ شده است متذکر شده که تحقیقات فوق مناسب بودن جنسینگ برای کاهش خستگی ناشی از سرطان را تنها تا 8 هفته تأیید کرده است و برای آنکه بتوان این گیاه دارویی را بعد از 8 هفته نیز تأیید کنیم نیاز به بررسی‌های بیشتری است.

منبع : وب – امدی

تاریخ : 23/03/91

 


کلیدواژه ها: 
ارســال نـظر
کاربر گرامی برای طرح سوالات پزشکی به بخش مشاوره سلامت مراجعه نمایید تا سوال شما توسط متخصصین موسسه پاسخ داده شود. به سوالاتی که در این بخش ارسال میشوند ترتیب اثر داده نمیشود.

نام (اختیاری)
پست الکترونیک(اختیاری)
آدرس وبسایت یا وبلاگ (اختیاری)
نظرشمــا
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
اظهارنظرهای جدید به این مطلب،به ایمیل من ارسال گردد
* لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید *
لطفا حاصل عبارت را در محل زیر وارد نمایید:
= 5 + 6



جدول شناسه
 

مشاوره سلامت

عضو خبرنامه شوید



مطالب ارائه شده در پايگاه اينترنتي موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان صرفا جهت اطلاع رساني و افزايش آگاهي عمومي تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود
صفحه اصلی درباره ما نقشه سایت حفظ حریم شخصی ارتباط با ما پست الکترونیکی اعضاء