موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری سرطان
بسم الله الرحمن الرحیم    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
جستجو
مرکز جامع سرطان
تغییر سایز حروف: افزایش اندازه حروف کاهش اندازه حروف
صفحه اصلی > تازه ها > بیماران مبتلا به سرطان که تغذیه مناسب و فعالیت منظم داشته باشند و وزن خود را طبیعی نگه دارند طول عمر
بیماران مبتلا به سرطان که تغذیه مناسب و فعالیت منظم داشته باشند و وزن خود را طبیعی نگه دارند طول عمر

انجمن سرطان امریکا در جدیدترین راهنمایی خود اعلام کرده است که تغذیه مناسب، فعالیت منظم و حفظ وزن مناسب علاوه بر آنکه در پیشگیری از سرطان مؤثر می‌باشند سبب افزایش طول عمر بیماران مبتلا به سرطان نیز می‌شوند.
در مطالعات پیشین تأیید شده بود که تغذیه مناسب و فعالیت منظم در طول عمر بیماران مبتلا به سرطان نقش دارند ولی در بررسی جدید مشخص شد که تغذیه مناسب و فعالیت منظم به‌طور قطع سبب طولانی شدن عمر بیماران مبتلا به سرطان می‌شود.
این تحقیقات نشان دادند که زندگی سالم سبب افزایش عمر بیماران مبتلا به سرطان پستان، پروستات و کولون می‌شود.
این بررسی وسیع نشان داد که تغییرات مناسب تغذیه‌ای، انجام فعالیت بدنی مناسب و کنترل مناسب وزن سبب کاهش احتمال عود سرطان و مرگ ناشی از آن می‌شود.
انجمن سرطان امریکا توصیه‌های اختصاصی در زمینة تغذیه و فعالیت بدنی مطرح کرده است:
  • مطالعات نشان دادند در خانم‌های مبتلا به سرطان پستان که رژیم غذایی سرشار از میوه، سبزیجات، غلات کامل و ماهی داشتند احتمال مرگ ناشی از سرطان پستان کمتر از خانم‌هایی بوده است که رژیم غذایی سرشار از چربی، شکر و گوشت‌های فرآوری شده داشته‌اند.
  •  تغذیه سالم که میزان گوشت قرمز و گوشت‌های فرآوری شده کمی داشته باشند سبب کاهش احتمال عود سرطان، کاهش احتمال گسترش سرطان و به‌طور کلی افزایش طول عمر بیماران مبتلا به انواع سرطان می‌شود.
  •  فعالیت بدنی مناسب سبب کاهش احتمال عود سرطان و افزایش طول عمر بیماران مبتلا به سرطان پستان، پروستات، تخمدان و کولون و رکتوم می‌شود.
  •  فعالیت متوسط در زمانی‌که فرد تحت درمان برای سرطان می‌باشد نیز از طریق کاهش خستگی و اضطراب و افزایش اعتماد به نفس برای بیمار مبتلا به سرطان مفید است.
انجمن سرطان آمریکا همچنین اعلام کرده است که بیماران مبتلا به سرطان نباید از ویتامین‌های مکمل استفاده کنند زیرا علاوه بر آنکه این بیماران باید مواد مورد نیاز بدنشان را از طریق غذا تأمین کنند، میزان بالای آنتی‌اکسیدان ممکن است سبب کاهش اثر داروهای مؤثر بر سرطان شود.
در بعضی از مطالعات مشخص شده است که ویتامین ای احتمال مرگ ناشی از سرطان‌های سر و گردن و پروستات را افزایش می‌دهد.
منبع: وب امدی
تاریخ: 13/02/91


کلیدواژه ها: 
ارســال نـظر
کاربر گرامی برای طرح سوالات پزشکی به بخش مشاوره سلامت مراجعه نمایید تا سوال شما توسط متخصصین موسسه پاسخ داده شود. به سوالاتی که در این بخش ارسال میشوند ترتیب اثر داده نمیشود.

نام (اختیاری)
پست الکترونیک(اختیاری)
آدرس وبسایت یا وبلاگ (اختیاری)
نظرشمــا
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
اظهارنظرهای جدید به این مطلب،به ایمیل من ارسال گردد
* لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید *
لطفا حاصل عبارت را در محل زیر وارد نمایید:
= 1 - 7



جدول شناسه
 

مشاوره سلامت

عضو خبرنامه شوید



مطالب ارائه شده در پايگاه اينترنتي موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان صرفا جهت اطلاع رساني و افزايش آگاهي عمومي تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود
صفحه اصلی درباره ما نقشه سایت حفظ حریم شخصی ارتباط با ما پست الکترونیکی اعضاء