موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری سرطان
بسم الله الرحمن الرحیم    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
جستجو
مرکز جامع سرطان
تغییر سایز حروف: افزایش اندازه حروف کاهش اندازه حروف
صفحه اصلی > تازه ها > تغییر الگوی تغذیه آمار ابتلا به سرطان در کشور را افزایش داده است
تغییر الگوی تغذیه آمار ابتلا به سرطان در کشور را افزایش داده است

یکی از صاحب نظران علوم غذایی کشور گفت: تغییر الگوی تغذیه و مشکلات ناشی از آلودگی در تولید مواد غذایی ، موجب افزایش ابتلا به سرطان، بیماری های قلبی عروقی، دیابت و آلزایمر شده است.
تغییر الگوی تغذیه آمار ابتلا به سرطان در کشور را افزایش داده است
به گزارش ایرنا دکتر محمد شاهدی روز سه شنبه در بیست ویکمین همایش ملی علوم و صنایع غذایی ایران در شیراز افزود: در سال 84 شمار مبتلایان به سرطان در ایران 56 هزار نفر بود اما این رقم در سال 91 به 86 هزارنفر افزایش یافت.

این کارشناس علوم تغذیه اظهار کرد: متخصصان صنایع غذایی باید درتولیدات خود پیشگیری از بیماری ها را مدنظر داشته باشند و برای تولید غذای سالم تلاش کنند.

شاهدی بیان کرد: استقاده از سموم در تولیدات کشاورزی ، داروها و آنتی بیوتیک ها در دامداری ها، استفاده از کود حیوانی بدون فرآوری، استفاده از آب آلوده برای کشت سبزی و میوه ها در از بین بردن سلامت مواد غذایی اثرگذار هستند.

این متخصص علوم غذایی گفت: همچنین تغذیه دام با علوفه کپک زده، برداشت و حمل غیر اصولی محصولات کشاورزی، کمبود سردخانه، بی توجهی به مسائل بهداشتی و استاندارد واردات مواد غذایی از دیگر مواردی است که در ناسالم بودن مواد غذایی موثر است.

وی افزود: در کشور ما برای تولید محصولات غیرشیمیایی (ارگانیک)، موسسه وتشکیلات خاصی نداریم درحالی که وجود این گونه موسسه ها برای بهبود کیفیت موادغذایی ضروری است.

بیست ویکمین همایش ملی علوم و صنایع غذایی ایران در شیراز به مدت سه روز ادامه دارد.
تاریخ: 14-08-92


کلیدواژه ها: 
ارســال نـظر
کاربر گرامی برای طرح سوالات پزشکی به بخش مشاوره سلامت مراجعه نمایید تا سوال شما توسط متخصصین موسسه پاسخ داده شود. به سوالاتی که در این بخش ارسال میشوند ترتیب اثر داده نمیشود.

نام (اختیاری)
پست الکترونیک(اختیاری)
آدرس وبسایت یا وبلاگ (اختیاری)
نظرشمــا
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
اظهارنظرهای جدید به این مطلب،به ایمیل من ارسال گردد
* لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید *
لطفا حاصل عبارت را در محل زیر وارد نمایید:
= 4 + 5



جدول شناسه
 

مشاوره سلامت

عضو خبرنامه شوید



مطالب ارائه شده در پايگاه اينترنتي موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان صرفا جهت اطلاع رساني و افزايش آگاهي عمومي تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود
صفحه اصلی درباره ما نقشه سایت حفظ حریم شخصی ارتباط با ما پست الکترونیکی اعضاء