موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری سرطان
بسم الله الرحمن الرحیم    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
جستجو
مرکز جامع سرطان
تغییر سایز حروف: افزایش اندازه حروف کاهش اندازه حروف
صفحه اصلی > تازه ها > تصویری/ آرژانتینی ها از ماه آینده واکسن تازه برای درمان سرطان ریه را عرضه می کنند
تصویری/ آرژانتینی ها از ماه آینده واکسن تازه برای درمان سرطان ریه را عرضه می کنند

واکسن مصونیت در برابر سرطان ریه که باعث فعال شدن دستگاه ایمنی بدن و حمله به غده های سرطانی می شود به زودی در اختیار بیماران آرژانتینی قرار می گیرد.
به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر این واکسن که راکوتوموموماب (Racotumomab vaccine) نام دارد، با نام تجاری واکسیرا در آرژانتین ساخته و عرضه می شود که با مجور پزشکی دولت کوبا برای مصرف در بیست و پنج کشور دیگر نیز عرضه خواهد شد.
کارشناسان در دانشگاه کوئیلمس (Quilmes) می گویند این دارو از ماه آینده در آرژانتین عرضه خواهد شد. آنان این واکسن را یک شیوه درمانی مبتکرانه خوانده اند که با آن به کمک بیمارانی می روند که بیماری در آنان یا پیشرفته است یا بیمار به شیوه های اولیه درمان پاسخ نداده است.
دکتر دانیل آلونسو از آزمایشگاه سرطان شناسی مولکولی دانشگاه کوئلیمس در آرژانتین معتقد است اگر تومور بتواند رشد کند و زندگی بیمار را به خطر بیندازد، علت عمده آن توانایی آن در فریب دستگاه ایمنی است زریا سلول های توموری از بافت های بیمار تولید می شوند. با این حال واکسن راکوتوموماب تحمل بدن در برابر این دست سلولها را از میان می برد و با تقویت دستگاه ایمنی بدن، این عناصر خاص که نشان از سلامت در بدن نیستند، شناسایی می شوند.
یافته های بیشتر درباره این دارو، بعد از عرضه یافته های اولیه در انجمن پزشکی سرطان شناسی اروپا (ESMO) ، در انجمن سرطان شناسی بالینی آمریکا (ASCO) در شیکاگو عرضه خواهد شد. برخلاف شیوه شیمی درمانی که به صورت سنتی برای درمان سرطان ریه به کار می رود، در این شیوه، بافت های بدن برای مقابله با تومورها به تحرک واداشته می شوند.
لوئیس فین سرطان شناس بالینی در آرژانتین نیز معتقد است در این مورد خاص و بررسی طول عمر کسانی که از این واکسن استفاده کرده اند، دو تا سه برابر کسانی بود که از این دارو استفاده نکرده بودند. این نتیجه دلگرم کننده ای است که باعث می شود بررسی درباره این واکسن را بیشتر کنیم.
این دارو در بیست و پنج کشور در آمریکا و آسیا عرضه می شود و چند شرکت خصوصی برای فروش این دارو در برخی از کشورها از جمله برزیل، اروگوئه، ترکیه و مکزیک مجوز دریافت کرده اند.
به گفته دکتر آلونسو، سرطان ریه بیشترین قربانیان را می گیرد که البته در میزان کشندگی در میان سرطان ها، شماره یک به شمار نمی آید. سالیانه در آرژانتین، بین ده تا دوازده هزار مورد سرطان ریه داریم که هشت تا نه هزار نفر از آنان جان می بازند که میزان مرگ و میر بر اثر این بیماری به هشتاد و پنج درصد می رسد.
منبع: واحد مرکزی خبر
تاریخ: 92/3/19


کلیدواژه ها: 
نــــــظرات
  • کیومرث
  • ۸ تیر ۱۳۹۲
    البته یادم رفت که سرطانشون متاستازتاز به پرده ریه کرده وخیلی نگرانشیم.76سال هم دارندویک فرزندمعلول داره که خیلی بهش وابسته اس. تورو خداکمک کنید
  • کیومرث
  • ۸ تیر ۱۳۹۲
    سلام.این واکسن هنوز نیومده ترکیه یاایران؟پدرم مبتلا به سرطان ریه شده که دو بارشیمی درمانی شده اما دوباره ریه اش آب اورده.لطفا برای تهیه این واکسن وطرز مصرف آن راهنماییم کنید
ارســال نـظر
کاربر گرامی برای طرح سوالات پزشکی به بخش مشاوره سلامت مراجعه نمایید تا سوال شما توسط متخصصین موسسه پاسخ داده شود. به سوالاتی که در این بخش ارسال میشوند ترتیب اثر داده نمیشود.

نام (اختیاری)
پست الکترونیک(اختیاری)
آدرس وبسایت یا وبلاگ (اختیاری)
نظرشمــا
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
اظهارنظرهای جدید به این مطلب،به ایمیل من ارسال گردد
* لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید *
لطفا حاصل عبارت را در محل زیر وارد نمایید:
= 2 - 3



جدول شناسه
 

مشاوره سلامت

عضو خبرنامه شوید



مطالب ارائه شده در پايگاه اينترنتي موسسه تحقیقات، درمان و آموزش سرطان صرفا جهت اطلاع رساني و افزايش آگاهي عمومي تهيه شده و جايگزين توصيه ها و دستورات پزشكي فردي نبوده، لازم است در هر مورد با پزشك معالج مشورت شود
صفحه اصلی درباره ما نقشه سایت حفظ حریم شخصی ارتباط با ما پست الکترونیکی اعضاء